دیاکو حسینی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

توافقات اصلی بر سر نظام حقوقی تقسيم‌بندی دريای خزر انجام شده است

کارشناس ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری گفت: مذاکره درباره تقسیم دریای خزر 26 سال طول کشیده است و اگر ایران بر سر سهمش اعتراض کند؛ پرونده به دادگاه لاهه ارجاع داده می‌شود.

اعتراض ایران به تقسیم دریای خزر به دادگاه لاهه کشیده شوددیاکو حسینی کارشناس ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اجلاس سران کشورهای حاشیه خزر که قرار است ۲۱ مرداد در قزاقستان برگزار شود, گفت: توافقات اصلی بر سر نظام حقوقی تقسيم بندی دريای خزر انجام شده و مورد تائید 5 کشور قرار گرفته است.

کارشناس ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با بیان اینکه درباره نفت و گاز دریای خزر و سایر موضوعات توافق شده است؛ افزود: در طی مذاکرات یک گام به سمت کنوانسیون جامع رفته‌ایم.

وی گفت: ما می‌توانیم در ادامه‌ی مذاکرات، موضوع استفاده از منابع مشترک با جمهوری آذربایجان  را هم مطرح کنیم. مذاکره درباره تقسیم دریای خزر 26 سال طول کشیده و اگر ایران بر سر سهمش اعتراض کند؛ پرونده به دادگاه لاهه ارجاع داده می‌شود که این موضوع ممکن است به انزوای ایران منجر شود.

کارشناس ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در ماده ١٨ پیش نویس اجازه داده شده در صورتی که کشور‌ها رضایت داشته باشند، در این کنوانسیون اصلاحات انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
دریاس خزر هم واس ماس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
تمامیت ارضی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار