سرعت وزش باد در سیستان به ۷۷ کیلومتر بر ساعت رسید/کاهش دیدافقی درمحورهای مواصلاتی

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در پی وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در سیستان صبح امروز سرعت طوفان در این منطقه به ۷۷ کیلومتر بر ساعت رسید.

سرعت وزش باد در سیستان به ۷۷ کیلومتر بر ساعت رسید/کاهش دیدافقی درمحورهای مواصلاتیمرتضی فرجی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت  : در پی ادامه روند وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در سیستان ساعت ۷ صبح امروز سرعت طوفان در ایستگاه هواشناسی فرودگاهی ۷۷ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده که شعاع دید افقی را به ۷۰۰۰ متر کاهش داده است.

وی افزود:: در پی این شرایط جوی نامساعد توصیه می‌شود افراد آسیب‌پذیر به ویژه کودکان، بیماران و افراد سالمند از تردد در فضای باز خودداری کنند و در صورت ضرورت حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و در ادامه وزش باد‌های ۱۲۰ روزه سیستان امروز و فردا در شهرستان‌های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز وزش باد و گرد و خاک در صبح‌ها شدیدتر است و در نقاط مستعد طوفان، گرد و خاک و در برخی نقاط جاده‌های مواصلاتی زابل- نهبندان، زاهدان- نهبندان، زاهدان- زابل و ایرانشهر- بم باد و گرد و خاک سبب کاهش دید می‌شود.

فرجی  با اشاره به اینکه در این مدت در نواحی مرکزی استان افزایش موقتی غبار داریم و باد و گرد و خاک با شدت کمتر رخ می‌دهد افزود: لازم است تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گرد و خاک به ویژه در سلامت و بهداشت مردم و حمل و نقل جاده‌ای از جانب مسئولان به‌کار گرفته شود.

انتهای پیام/ع

گردوخاک سیستان را درنوردید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.