سبز علی گفت:تمامی دستگاه های ذی ربط وظیفه دارند تا از محیط زیست و منابع طبیعی حفاظت کنند،اما این امر بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

حفاظت از محیط زیست بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیستبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،قاسم سبز علی فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری در دومین جشنواره روز ملی جنگلبان  خواستار مشارکت و مطالبه گری مردم در حفظ منابع طبیعی و کاهش تخریب شد.

وی افزود: تمامی دستگاه های ذی ربط وظیفه دارند تا از محیط زیست و منابع طبیعی حفاظت کنند،اما این امر بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

به گفته سبز علی جنگلبانان با وجود مخاطرات فراوان از ۱۳۵ میلیون هکتار اراضی داخلی طبیعی حفاظت می کنند،این درحالی است که گاهی مورد هدف تیر مستقیم قاچاقچیان چوب قرار می گیرند.

این مقام مسئول با بیان اینکه دو هزار جنگلبان در کشور داریم،افزود: تا کنون ۱۵ شهید،۱۹ جانثار و ۵۰۰ جانباز داشتیم.

وی ادامه داد:اگر امروز در حوزه آب و خاک،هوا و محیط زیست کشور با چالش جدی روبرو هستیم به این علت است که در زمینه فرهنگ سازی در حفظ جنگل ،مراتع ،منابع طبیعی و مشارکت مردم به اندازه کافی تلاش نکرده ایم .

به گفته فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری هدف کلان ما در حوزه ملی اطلاع رسانی در زمینه روز جنگلبان و حفظ عرصه های منابع طبیعی است.

وی در پایان گفت: هدف سازمان جنگل ها،مراتع و آبخیزداری فراهم کردن زیرساخت های لازم برای مشارکت و همیاری بیشتر مردم در این زمینه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار