سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، یک متخصص تغذیه پاسخ داد.

پاسخ سوالات خود در زمینه «ایمپلنت دندان» را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سوالات شما در زمینه «ایمپلنت دندان» را بهزاد قریب زاده متخصص ارتودنسی پاسخ داده است.

سوال : خانمی 26 ساله هستم در کودکی دندان خود را کشیدم  در حال حاضر قصد انجام ایمپلنت دارد، امکان ارتودنسی برای من وجود دارد؟ و آیا ایمپلنت ها تا پایان عمر سالم می مانند؟

جواب: دندان آخر به دلیل اینکه دندان آخر است نیاز به ایمپلنت ندارد و اگر ارتودنسی دارد مانعی برای انجام ایمپلنت نیست؛ نیاز است با متخصص صحبت کنید که آیا تا پایان ثاببت می‌ماند یا خیر؟ و ماندگاری ایمپلنت بستگی به بهداشت دهان و دندان دارد، اگر ایمپلنت استخوان نداشته باشد عمر کوتاهی خواهد داشت.

شناسایی  ایمپلنت های مقاوم

سوال : آیا ایمپلنت مقاوم و محکم است؟ و آیا ایمپلنت بریج  خوب است؟

جواب: ایمپلنت مقاوم و محکم است اما اگر استخوان نداشته باشد عمر کوتاهی خواهد داشت؛ و قطعا بریج جایگزینی برای ایملنت نیست چرا که در ایمپلنت دندان سالم تر خواهد ماند و تراش نخواهد خورد.

سوال :  به دلیل اصابت جسم خارجی در بچگی یک چشم خود را از دست داده‌ام و  چند روز پیش ایمپلنت دندان انجام دادم به دلیل استفاده از پودر استخوان صورتم ورم کرده است  و چشمم هم بسیار ملتهب شده و درد شدیدی دارد آیا با توجه به شرایط چشمی من ، ایمپلنت برای من مضر بوده است؟

جواب: خیر این دو مورد ارتباطی با یکدیگر ندارند و ممکن است دلیل التهاب یک حساسیت باشد یا بر اثر برخورد دست آلوده ملتهب شده باشد.

سوال : آیا ایمپلنت  2 دندان روی یک پایه قابل انجام است؟ 

جواب: بستگی به شرایط دارد، اگر برای بریدن انجام شود ایرادی ندارد.

سوال : آیا با ایمپلنت می‌توان سیگار کشید؟

جواب: ایمپلنت ارتباطی با سیگار کشیدن ندارد و برخی افراد با ایمپلنت سیگار می‌کشند و مشکلی در آن‌ها ایجاد نمی‌کند؛ اما باید توجه کرد که فردی که سیگار می‌کشد به دلیل خروج نیکوتین و اسید سیگار، دچار چسبندگی لثه می شود در نهایت باعث تحلیل  ایمپلنت می‌شود.

ایمپلنت ها رویش طبیعی دارند؟

سوال :آیا ایمپلنت ها تا پایان عمر سالم می مانند؟ آیا ایمپلنت‌ها لق نمی‌شوند؟ آیا ایمپلنت‌ها زنگ نمی‌زنند؟  توصیه به گذاشتن ایمپلنت می‌کنید یا خیر؟، آیا لثه در اطراف دندان ایمپلنت مثل دندان طبیعی می‌روید؟

جواب: ماندگاری ایمپلنت به بهداشت دهان و دندان دارد، امکان لق شدن ایمپلنت وجود دارد و باید آن را به درستی استفاده کنیم، گذاشتن ایمپلنت هیچ مشکلی ندارد و افراد می‌توانند انجام دهند، بله دندان ایمپلنت مانند دندان طبیعی می‌روید.

سوال: آیا برای هریک دندان یک ایمپلنت لازم است یا برای هر 2 دندان یکی کافی است یا خیر؟، آیا می‌توان با چهار  ایمپلنت در هر فک کل دندان‌ها را به آنها وصل کرد؟ در کل استاندارد جهانی  چه تعداد دندان به یک ایمپلنت وصل می‌شود؟ 

جواب: طبق استاندارد جهانی 6 دندان را می‌توان وصل کرد؛ بله برای ایمپلنت هر 2 دندان برای یک دندان کافی است.

سوال: قبل از آنکه چهار تا از دندان‌هایم را ایمپلنت کنم ناراحتی لثه داشتم و با ایمپلنت کردن ناراحتی لثه‌ام تشدید شد و با مراجعه به متخصص لثه  به علت درد و ناراحتی لثه‌ام، روکش ایمپلنت‌هایم را برداشتم آیا این کار اشتباه و مضر است؟، برای درمان درد و ناراحتی لثه ام چه پیشنهادی دارید؟

جواب: دندان پزشک قبل از ایمپلنت مشکل لثه را حل می‌کرد و نباید بدون گرفتن آزمایش اقدام به درمان می‌کرد؛ برای درمان باید آزمایش خون انجام دهید و بررسی شود آیا سابقه مصرف دارویی دارید یا خیر؟.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهرشاد
۱۷:۴۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
من دندونم رو ايمپلنت كردم ايا ميشه ارتودنسي كنم فكي رو كه دندان ايمپلنتي دارم!؟
آخرین اخبار