مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان وام کم بهره به عشایر استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ بهرام زینال زاده مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی در حاشیه بازدید جمعی از اصحاب رسانه از پروژه‌های عمرانی و سیاه چادر‌های عشایری در منطقه اغبلاغ اشنویه و سیلوانای شهرستان ارومیه که با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد، گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای عمران حوزه مناطق عشایری شهرستان ارومیه از محل اعتبارات استانی و توازن منطقه‌ای در سال جاری اختصاص یافته است و این اعتبار در مناطق عشایری استان برای مرمت و ساماندهی ایل راه‌ها و آبرسانی به مناطق ییلاقی و پرورش دام هزینه شده است.

زینال زاده با بیان اینکه ۱۶ هزار خانوار عشایری در مناطق مختلف عشایر نشین آذربایجان غربی زندگی می‌کنند، افزود: بهبود وضعیت ایل راه‌ها، تامین اب آشامیدنی و امکانات بهداشتی و ارتقای سواد آموزی از جمله مهمترین برنامه‌های اداره کل امور عشایر آذربایجان غربی است که با اهتمام ویژه‌ای آن را دنبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: عشایر آذربایجان غربی ۲میلیون واحد دامی دارند و ۲۵ درصد تولیدات دامی استان اعم از شیر، گوشت و پشم توسط این قشر زحمت کش تامین می‌شود.

زینال زاده اضافه کرد: با توجه به نقش مهم زنان در جامعه عشایری و در راستای حمایت از آنان در سال گذشته ۳ صندوق خرد زنان عشایر تشکیل شده که به هر کدام ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با بهره ۴ درصد اعطاشده است.

این مسئول گفت: توانمندسازی زنان روستایی و عشایری از طریق توسعه برنامه‌های آموزشی، ترویجی و مشارکتی به منظور ایفای نقش موثرتر آنان در بخش کشاورزی و صنایع دستی در دست اجراست.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: در راستای تجهیز زندگی عشایر استان به امکانات جدید، حمام‌های سیار با پانل‌های خورشیدی با مشارکت شرکت‌های تعاونی عشایری این تجهیزات به عشایر استان تحویل داده می‌شود.

وی ادامه داد: تحویل آبشخور‌های گالوانیزه و سیار جهت استفاده عشایر استان و در راستای صرفه جویی در مصرف آب از اولویت‌های اداره کل امور عشایری استان است.

زینال زاده افزود: پرداخت تسهیلات بانکی با کارمزد پایین و شرایط آسان به متقاضیان اعضای شرکت‌های تعاونی عشایری استان به طور نامحدود، در دستور کار قرار دارد.

تاکید بر ارتقا مهارت آموزی زنان عشایری استان

شهلا تاجفرمدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در حاشیه رسیدگی به مشکلات زنان عشایری اظهارکرد: با توجه به ضرورت حضور و مشارکت سازنده‌ی زنان در عرصه‌های مختلف فعالیت‌های جامعه، ارتقای مهارت آموزی زنان عشایری و روستایی ضروری است.

تاجفر ضمن اعلام آمادگی برای برگزاری هر گونه کارگاه آموزشی مورد نیاز زنان عشایری و امکان حضور بانوان در بازار‌های هفتگی برای فروش محصولات دامی و صنلیع دستی عشایری افزود: زنان عشایر می‌توانند با استفاده از ابزار تحصیل و علم قدم‌های مثبت زیادی را برای پیشرفت منطقه خود و حتی جامعه‌ی شهری بردارند.

لازم به ذکر است که مدیر کل امور عشایر استان همراه با اصحاب رسانه از اولین جایگاه سوخت عشایری شهرستان ارومیه واقع در مسیر جاده اغبلاغ اشنویه، سیاه چادر‌های عشایری منطقه احمد بالون اشنویه و دره بنار واقع در منطقه سیلوانا شهرستان ارومیه، دامداری عشایری ۱۸۰ راسی روستای برازان شهرستان ارومیه بازدید کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.