استاندار سیستان و بلوچستان بر فراهم سازی زمینه حضور بیشتر جوانان و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات ورزشی و تفریحی تاکید و تلاش برای افزایش نشاط اجتماعی در استان را خواستار شد.

لزوم استفاده جوانان از ظرفیت‌ها و امکانات ورزشی و تفریحی سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سید دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان پیش از ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان، با بیان اینکه سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان کشور است، توجه به اوقات فراغت جوانان را ضروری دانست.

وی افزود: دستگاه‌های متولی باید از محل ۱ درصد اعتبارات فرهنگی در حوزه اوقات فراغت و اجرای برنامه‌ها در این زمینه استفاده کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ازدواج رکن اصلی پایداری خانواده و اجتماع است که از این رو باید با حساسیت و توجه زیاد صورت پذیرد.

محبی ادامه داد: پرهیز از تصمیمات احساسی، توجه به تفاوت‌های فکری، فرهنگی و معیشتی از عوامل پایداری ازدواج به شمار می‌رود و جوانان باید در این زمینه دقت نظر داشته باشند.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در کشور افزایش یافته است اظهار کرد: بیکاری یکی از عوامل مهم در بالا رفتن سن ازدواج است که در این زمینه آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای باید در زمینه ترغیب مهارت آموزی برای جوانان برنامه ریزی و تلاش بیشتر نمایند.

استاندار سیستان و بلوچستان بر فراهم سازی زمینه حضور بیشتر جوانان و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات ورزشی و تفریحی تاکید و تلاش برای افزایش نشاط اجتماعی در استان را خواستار شد.

سید دانیال محبی همچنین برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های آموزش اجتماعی و سبک زندگی برای جوانان و زوج‌های جوان مورد تاکید قرار داد و از دانشگاه‌ها خواست با انجام طرح‌های پژوهشی علل پایین آمدن سن طلاق در استان را بررسی کنند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان نیز در ابتدای این جلسه از برگزاری ۱۱ جشنواره با محوریت جوانان استان سیستان و بلوچستان طی اردیبهشت ماه به مناسبت هفته جوان خبر داد.

محمد امیاری افزود: پرداخت تسهیلات ازدواج طی ۳ ماه اول امسال ۲۶ درصد رشد داشته است که به ۲ هزار و ۹۱۶ زوج وام ازدواج اعطا شده است و رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

انتهای پیام/ع

برگزاری ۱۱ جشنواره با محوریت جوانان استان سیستان و بلوچستان درهفته جوان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار