مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب از خرید تضمینی نزدیک به ۳۵ هزار تن گندم از گندمکاران شهرستان توسط مراکز خرید دولتی در سال زراعی جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛محرمعلی دیانتی مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب افزود: پنج مرکز خرید این شهرستان نیز محصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را خریداری می‌کنند وخرید تضمینی گندم به قیمت ۱۳۰۰۰ ریال از نیمه اول تیر آغاز و تا کنون بیش از ۳۳۳۹۷ تن گندم مازاد بر نیاز از گندمکاران منطقه در این شهرستان خریداری شده است.
 
دیانتی اضافه کرد: درسال زراعی جاری در بیش از ۲۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان میاندوآب گندم و در بیش از پنج هزار هکتار نیز جو کشت شده است.

وی با بیان اینکه میاندوآب در سال زراعی ۹۶-۹۵ با برداشت ۷۲ هزار تن گندم از ۲۹ هزار هکتار اراضی سطح زیر کشت این محصول، مقام دوم استانی را در این خصوص به خود اختصاص داده، اضافه کرد: بر اساس پیش بینی‌های کارشناسان و با توجه به سطح زیر کشت غلات در شهرستان، پیش بینی می‌شود ۷۵ هزار تن گندم و ۱۵ هزار تن جو در مزارع شهرستان تولید شود؛ که علی رغم کاهش سطح زیر کشت محصول نسبت به سال گذشته افزایش تولید خواهیم داشت.

این مسئول بیان کرد: در کنار تولید گندم و جو با تلاش کارشناسان این مدیریت در راستای توسعه و ترویج کشت دانه‌های روغنی و مساعدت و همکاری کشاورزان منطقه، ۲۷۰ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافته است.

دیانتی اظهار کرد: خرید تضمینی کلزا به قیمت ۲۸ هزار ریال، که از تاریخ ۲۷ خرداد ماه، در این شهرستان آغاز شده بود؛ اواخر تیر ماه به اتمام رسیده و بیش از ۷۵۵ تن دانه روغنی کلزا توسط مرکز خرید شرکت سیمینه میاندوآب از کلزاکاران خریداری شده، که نسبت به سال گذشته نزدیک به دو و نیم برابر افزایش داشته است.

لازم به ذکر است که شهرستان میاندوآب دارای ۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شامل ۵۲ هزار هکتار اراضی آبی و ۳۰ هزار هکتار اراضی دیم است و بیش از ۵۰ نوع محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید می‌شود.
 
انتهای پیام/م
 

خریدار گندم در شهرستان میاندوآب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.