سازمان ملل متحد اعلام کرد حملات بی‌وقفه عربستان سعودی و هم‌پیمانانش به منابع آب در حدیده به شیوع وبا در این شهر منجر می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، افزایش خشونت‌ها در یمن نگرانی درباره شیوع مجدد وبا در شهر بندری «حدیده» را افزایش داده است. جنگنده‌های سعودی حملات جدیدی را به حدیده آغاز کرده اند و بر وخامت شرایط افزوده اند. سازمان ملل اعلام کرد فقط یک حمله دیگر ممکن است به شیوع وبا در حدیده منجر شود. حمله به سیستم‌های تصفیه و آبرسانی یمن باعث شیوع وبا در این کشور شده است.

سازمان ملل: فقط یک حمله دیگر به یمن شیوع وبا را در پی خواهد داشت

دفتر سازمان ملل در یمن اعلام کرد: «حملات [عربستان] به یمن شهروندان بیگناه را به شدت به خطر می‌اندازند». تنش‌ها عرضه غذا و دارو‌های ضروری را نیز به خط انداخته است. حدیده مسیر اصلی انتقال غذا و دارو به یمن است.

عربستان و هم‌پیمانانش به بهانه جلوگیری از ورود سلاح‌های ایران به یمن، شهر بندری حدیده را به مدت چهار سال محاصره کرده اند. کمپین سعودی‌ و هم‌پیمانانشان برای انتقال کمک‌های سازمان ملل به یمن برای مدتی متوقف شد، اما حملات بی رحمانه آن‌ها باز هم آغاز شده است.

سازمان ملل: فقط یک حمله دیگر به یمن شیوع وبا را در پی خواهد داشت

سازمان برنامه جهانی غذا هشدار داد امکان دارد حدود ۱۱ میلیون نفر در حدیده یا مناطق دور از پایتخت آواره شوند یا به دام بیافتند. با اینکه جنگ یمن دیگر موضوع صفحه نخست خبرگزاری‌ها نیست میلیون‌ها نفر در این کشور با شرایط وخیمی مواجه هستند. یمن یکی از فقیرترین کشور‌های عرب است و حالا ۲۲ میلیون نفر از ۲۹ میلیون نفر جمعیت این کشور در معرض قحطی هستند.

سازمان ملل: فقط یک حمله دیگر به یمن شیوع وبا را در پی خواهد داشت

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار