باببود روابط پیونگ‌یانگ و سئول، روزنامه رسمی کره شمالی از کره جنوبی خواست برای از سرگیری پروژه‌های اقتصادی میان دو طرف اقداماتی انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، روزنامه رسمی «رودونگ سینمون» کره شمالی امروز در مقاله‌ای از کره جنوبی به سبب استفاده از تحریم‌ها به عنوان بهانه‌ای برای تعلل در بهبود همکاری دو کشور، انتقاد کرد.

به نوشته این روزنامه، «هر چند که رئیس جمهور کره جنوبی تغییر کرده است، در اتخاذ تدابیری در ارتباط با تعطیلی منطقه صنعتی کائه سونگ و تعلیق برنامه گردشگری در کوه کومگانگ که دولت‌های محافظه‌کار قبلی بر جای گذاشتند، شهامت از خود نشان نمی‌دهد. بلکه با همراه شدن با قدرت‌های خارجی، چیزی بیشتر در فهرست تحریم‌ها و فشار‌ها می‌افزاید.»

این روزنامه افزود: «دولت کره جنوبی پیش از اتخاذ تصمیم یک جانبه خود مبنی بر تعطیلی مجتمع صنعتی کائه سونگ با هیچ کس رایزنی نکرد و این تصمیم هیچ ارتباطی با تحریم‌ها ندارد. این مسئله در مورد از سرگیری پروژه گردشگری در کوه کومگانگ نیز مطرح است. تحریم‌های خارجی چه ارتباطی با تماشای چشم‌انداز‌های کوه معروف ما دارد؟»

درخواست مجدد کره شمالی برای از سرگیری دو طرح اقتصادی چند روز پس از آن روی می‌دهد که دولت کره جنوبی درخواست ۱۵۳ پیمانکار منطقه صنعتی کائه سونگ را برای رفتن به این شهر مرزی رد کرد.

کره جنوبی در سال ۲۰۱۶ در واکنش به اقدامات هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ، در اقدامی ناگهانی، فعالیت مجتمع صنعتی مشترک کائه سونگ -شهر مرزی کره شمالی- را به حال تعلیق درآورد. این منطقه صنعتی و همچنین برنامه گردشگری کوه کومگانگ مهمترین پروژه همکاری اقتصادی دو کره محسوب می‌شود. این برنامه گردشگری نیز پس از آنکه یک زن تبعه کره جنوبی که به خارج از منطقه مجاز گردشگری رفته بود و به دست یک سرباز کره شمالی کشته شد، به حال تعلیق درآمد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار