سرمربی تیم ملی کاراته گفت: مشکلات مالی باعث کمبود دیدار تدارکاتی شده و نمی‌توانیم به نتیجه گیری در المپیک امیدوار باشیم.

مهران بهنام فر سرمربی تیم ملی رده پایه کاراته در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: پس از اینکه از رقابت‌های جهانی کرواسی برگشتیم ملی پوشان چند روزی را استراحت کردند و پس از آن اولین دوره اردوی آمادگی را برگزار کردیم و با توجه به اینکه خواستیم ورزشکاران در لیگ حضور داشته باشند، دومین اردو را بعد از رقابت‌های لیگ و ابتدای هفته آینده آغاز می‌کنیم.

او ادامه داد: در حال حاضر بزرگترین مشکل ما نبود دیدار تدارکاتی است. حریفان ما در تورنمنت‌ها و کمپ‌های تمرینی زیادی حضور دارند و با توجه به اینکه برای نخستین بار است که المپیک جوانان برگزار می‌شود تمام تیم‌ها در حال برگزاری اردو‌های تدارکاتی هستند و ما به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانیم در کمپ تمرینی حضور داشته باشیم.

بهنام فر عنوان کرد: به دلیل همین مشکلات مالی قرار نبود تیم ملی کاراته نوجوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا حاضر شویم، اما با حمایت مسئولان فدراسیون در این مسابقات حاضر شدیم و با وجود اینکه تیم نسبت به سال قبل از پتانسیل کمتری برخوردار بود در مجموع هر دو رده جوانان و نوجوانان قهرمان شدیم.

کسب ۴ سهمیه المپیک کار بزرگی بود

او تصریح کرد: باتوجه به این شرایط کسب ۴ سهمیه المپیک از سوی دختران و پسران ما کار بزرگی بود که با حمایت فدراسیون صورت گرفت. ما از داشته هامون و امکاناتی که در اختیار داشتیم توانستیم نتیجه بگیریم.

سرمربی تیم ملی کاراته افزود: در بلغارستان به واسطه اینکه تیم خسته از رقابت‌های آسیایی ژاپن بود نتوانستیم نتیجه لازم را کسب کنیم، اما در کرواسی با قوت قلبی که فرجی و آشوری به من دادند و اعتمادی که به ما داشتند توانستیم سهمیه المپیک آرژاتین را کسب کنیم.

کاراته رده پایه مستلزم یک نگاه ویژه است

او در ادامه عنوان کرد: کاراته رده پایه مستلزم یک نگاه ویژه است. با وجود اینکه وزیر ورزش به دلیل مشکلات بودجه‌ای دستور داده که در کمپ‌های تمرینی شرکت نکنیم، اما باید بگویم برای موفقیت در المپیک جوانان ۲۰۱۸ بوینس آیرس به حمایت ویژه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان نیاز داریم.

شرایط مالی برای موفقیت تیم ملی مهیا نیست

بهنام فر عنوان کرد: شرایط مالی برای موفقیت تیم ملی مهیا نیست و با این تفاسیر در آرژانتین با مشکل برخورد می‌کنیم چرا که تمام کشور‌ها با آمادگی کامل در این مسابقات حاضر می‌شوند. در حال حاضر خلا دیدار تدارکاتی را با بازیکنان داخلی برطرف می‌کنیم و امیدواریم که مسئولان ورزش نگاه ویژه‌ای به کاراته پایه داشته باشند.

بحث حضور در المپیک متفاوت است

او در مورد اینکه آیا با مسئولان فدراسیون درباره این مشکل صحبتی صورت گرفته گفت: جلساتی در این زمینه برگزار شده و آن‌ها حداقل‌ترین امکاناتی که دارند را در اختیار ما گذاشتند و شرایط را برای ما مهیا کردند، اما بحث المپیک متفاوت است و نمی‌توان با کمترین امکانات بهترین نتایج را گرفت.

تنها من به عنوان کادر فنی همراه تیم به رقابت‌ها اعزام شدم

سرمربی تیم ملی کاراته افزود: تیم ملی کاراته مردان با ۶ نفر به عنوان کادر فنی و مربی بدنسازدر مسابقات حاضر می‌شود، اما برای تیم ملی رده پایه تنها من به عنوان کادر فنی همراه با ورزشکاران اعزام شدم و علاوه بر نقش سرمربی، باید نقش مربی بدنساز و تدارکات را هم ایفا می‌کردم تا هزینه اضافی برای فدراسیون ایجاد نشود.

بهنام فر در پایان بیان کرد: من تمام همکاری لازم را برای کاهش هزینه‌ها با فدراسیون داشته ام و توانستم از سالن مجهز یک شرکت کمک بگیرم تا ملی پوشان در این سالن تمرین کنند. البته مسئولان هم حمایت کردند، اما برای موفقیت در المپیک جوانان باید در کمپ تمرینی و دیدار‌های تدارکاتی شرکت کنیم.


بیشتر بخوانید: بهنام فر: توانستم پاسخگوی اعتماد مسئولان فدراسیون باشم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار