۹۰ درصد آب‌ های سطحی مازندران به دلیل نداشتن زیرساخت‌ ها و نبود قدرت ذخیره آب نابهنگام هدر می‌ رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز ساری، یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ ای مازندران علت اصلی هدر رفت ۹۰ درصد آب‌های سطحی استان را نداشتن زیرساخت‌ ها و نبود قدرت ذخیره آب نابهنگام دانست و گفت: اکنون فقط ۹ سد در استان وجود دارد که قادر به مهار ۹ درصد از آب‌ های سطحی است.

وی افزود: فقط ۶۵۰ میلیون متر مکعب از آب‌ های سطحی استان مهار می شود و ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب از آب‌ های سطحی هدر می‌ رود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران مهمترین مشکلات در جمع آوری آب‌ های سطحی را ناکافی بودن حمایت نیروی انتظامی در برخورد با متخلفان آب استفاده بی رویه برخی ازبهره برداران از آب بندان‌ ها و ناکافی بودن طرح‌ های اضطراری مقابله با خشکسالی اعلام کرد.

یخکشی گفت: براساس سند چشم انداز توسعه در سال ۱۴۰۴ ظرفیت مهار آب‌های سطحی در استان به ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب برسد که در ۷سال آینده بیش از نیمی از آب‌ های سطحی باید مهار شود.

وی با اشاره به اینکه نزولات آسمانی در استان سالانه ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب استT افزود: ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب آن تبخیر و تعریق می‌شود و ۶ میلیارد و ۸۵۰ میلیون متر مکعب باقی می‌ ماند.

مدیرعامل آب منطقه‌ ای مازندران گفت: ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب آب سطحی است و شامل رودخانه ها، چشمه‌ ها و یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون مترمکعب آب‌ های زیرزمینی است.

انتهای پیام /ر

مهار ۲ میلیارد مترمکعب آب‌ های سطحی مازندران تا سال ۱۴۰۴ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.