به همت متخصصان پتروشیمی شازند ایران انحصار ۴ کشور در تولید پلی اتیلن سنگین پی ١٠٠ را شکست.

ورود ایران به حلقه ۴ کشور تولید کننده پلی اتیلن سنگین پی ١٠٠به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ولدخانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند گفت: نیاز کشور به پلی اتیلن پی ١٠٠ به مقدار ٣٠٠ هزار تن در سال است که در مرحله اول تولید این محصول در پتروشیمی شازند ظرفیت تولید ٣٠درصد نیاز داخل فراهم شده است.

وی افزود:با تولید صنعتی محصول جدید  پلی اتیلن به همت متخصصان پتروشیمی شازند ، ایران توانست دانش تولید پلی اتیلن سنگین١٠٠  P که تا پیش از این در انحصار کشور‌های آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس بود را بدست آورد.

ولدخانی افزود: پلی اتیلن سنگین پی١٠٠ دارای مقاومت بالا بوده و به همین دلیل به عنوان ماده اولیه و اصلی تولید لوله‌های انتقال آب وگاز استفاده می‌شود.

هیدروکربن٩٥ A دومین محصول جدید تولیدی پتروشیمی شازند

هیدروکربن ٩٥ A دیگر محصول تولید شده به دست متخصصان پتروشیمی شازند است.

ولدخانی مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند ادامه داد: هیدروکربن ٩٥ A با باز طراحی و افزایش ظرفیت واحد اولوفین این شرکت تولید شده است.

ولدخانی با بیان اینکه هیدرکربن ٩٥ A با درجه اکتان ٩٥ بنزن زیر یک درصد  است که عنوان سوخت مصرف می‌شود تصریح کرد: ظرفیت تولید روزانه ٨٠٠تن هیدروکربن ٩٥ A در پتروشیمی شازند فراهم شده است.

شرکت پتروشیمی شازند با تولید ١٧محصول شیمیایی وپلی اتیلن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات پلیمری و مواد شیمیایی کشور است که سالانه ٣٠٠میلیون دلار به ١٥کشور در ۳ قاره صادر می‌کند.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.