کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان گفت: به دنبال ایجاد تعامل نزدیک بین شورای نگهبان و مجلس هستم.

ضرورت تعامل نزدیک بین شورای نگهبان و مجلس/ در صورت اعتماد نمایندگان به بنده گرایش‌های جناحی خود را در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی دخیل نمی‌کنمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمدبیگی حبیب آبادی کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 9 مرداد) درباره سوابق علمی و پژوهشی خود، اظهار کرد: بنده پس از اتمام خدمت سربازی به فراگیری دروس حوزوی پرداختم، فوق لیسانس خود را از دانشگاه تهران اخذ کردم و در سال 80 در رشته حقوق خصوصی در دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شدم.

وی با بیان اینکه بنده سی سال سابقه کار در حوزه قضایی دارم، گفت: بنده در حال حاضر هم مشاور رئیس قوه قضاییه در امور ایثارگران هستم و تدریس در دانشگاه‌های مختلف و از جمله به کارآموزان قضایی را در کارنامه خود دارم.

بیگی حبیب آبادی با بیان اینکه بنده هیچ‌گاه در زمان قضاوت گرایش‌های شخصی و جناحی را در تصمیم‌گیری‌های خود اثر نداده‌ام، تصریح کرد: تصمیمات مجلس و نمایندگان سرنوشت کشور را رقم می‌زند و وظیفه شورای نگهبان آن است که از قانون اساسی و احکام اسلامی پاسداری کند.

این کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان درباره برنامه‌های خود بیان کرد: تعامل بین شورای نگهبان و مجلس و به حداقل رساندن اختلافات این دو نهاد یکی از برنامه‌های اصلی بنده است.

وی افزود: در صورت پذیرش در این سمت همه تلاش خود را خواهم کرد که در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی گرایش‌های جناحی و سیاسی را دخیل نکنم، بی طرف باشم و تحت تأثیر هیچ قدرتی قرار نگیرم، استقلال و انصاف را رعایت کنم.

بیگی حبیب آبادی در پایان خاطرنشان کرد:‌ هچنین لازم است در صورت پذیرش در این نقش از بیانات دلسوزانه نمایندگان مجلس بهره بگیرم و از تجربیات آنان در نظم بدهی به قوانین استفاده کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار