استراتژیست دموکرات و مشاور ارشد کلینتون در گفتگو با هیل اعلام کرد ترامپ همانند یک دیکتاتور تحمل نظرات مخالف را ندارد.

ترامپ همانند یک دیکتاتور رفتار می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، آنتوان سیرایت، استراتژیست دموکرات و مشاور ارشد هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 این کشور، اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، همانند یک دیکتاتور تحمل نظرات مخالف را ندارد.

این استراتژیست دموکرات امروز (دوشنبه) در گفتگو با هیل، ضمن انتقاد شدید از حملات لفظی ترامپ علیه رسانه ها، این اقدام رئیس جمهور آمریکا را تضعیف کننده آزادی رسانه ها توصیف کرد. سیرایت در این باره گفت: این رئیس جمهور بنا به دلایلی، این واقعیت را که دیگران با نظرات او مخالفت کنند بر نمی تابد. وی افزود: ترامپ تقریبا در برخی مواقع همانند یک دیکتاتور رفتار می کند. شما نمی توانید با او مخالفت کنید. این (رفتار) باعث تأسف است، زیرا رسانه ها یک وظیفه ای بر عهده دارند و چه ترامپ خوشش بیاید چه خوشش نیاید، باید دولت را (در موارد مقتضی) بازخواست کنند.

سیرایت با ابراز نگرانی از ممنوعیت حضور برخی خبرنگاران در نشست های خبری کاخ سفید، افزود این اقدام یک بدعت گذاری خطرناک است.

در ادامه گزارش هیل آمده است کاخ سفید روز چهارشنبه گذشته، کیتلن کالینز، گزارشگر شبکه تلویزیونی سی ان ان، را از حضور در نشست خبری رئیس جمهور آمریکا و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا در «باغ رُز» کاخ سفید منع کرد. دلیل این اقدام کاخ سفید، پرسش های کیتلن از ترامپ در دفتر بیضی کاخ سفید اعلام شد. دولت ترامپ این گزارشگر را به دلیل طرح این پرسش های «نامناسب»، به بی احترامی متهم کرد.

این نخستین بار نیست که ترامپ به دلیل برخوردش با رسانه ها دیکتاتور خوانده می شود. ماه ژانویه نیز جف فلیک، سناتور جمهوری خواه آمریکایی که از منتقدان پر و پا قرص ترامپ است، اعلام کرد استفاده او از اصطلاحاتی از قبیل «اخبار جعلی» و «دشمن مردم» یادآور توصیف های ژوزف استالین، دیکتاتور اتحاد جماهیر شوروی سابق، از دشمنانش است.

این گزارش ای افزاید به نظر نمی رسد ترامپ بخواهد به این زودی ها از لحن ملایم تری در قبال رسانه ها استفاده کند.

ترامپ چند روز پیش در جمع کهنه سربازان آمریکایی در ایالت کانزاس، از آنها خواست «مزخرفات» رسانه‌های جعلی را باور نکنند. او همچنین پس از دیدارش با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در هلسینکی فنلاند، بار دیگر «رسانه های جعلی» را «دشمن واقعی مردم» خواند.

انتهای پیام/

انتقاد استراتژیست دموکرات از حملات لفظی ترامپ علیه رسانه‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار