مدیر عامل سازمان آرامستانهای شهرداری کاشان گفت: میانگین روزانه فوت در کاشان پنج نفر با کثرت تعداد مرگ مردان بر زنان در سه ماهه اول امسال بوده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامعلی ساران امروز در نشست خبری با اهالی رسانه گفت: میانگین روزانه فوت در کاشان پنج نفر و میانگین سنی در مردها 63 و در بانوان نیز 70 سال است.

وی جمع متوفیان را در سه ماهه نخست امسال 457 نفر اعلام کرد و گفت: 236 نفر از این عده مرد، 177 نفر زن و  44 نفر نوزاد بودند.

به گفته وی، 140 نفر از این عده در آرامستان (دارالسلام گلابچی) کاشان و 317 نفر در آرامستان های دیگر به خاک سپرده شده اند.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری کاشان تصریح کرد: 31 نفر از اتباع خارجی نیز در سه ماه نخست امسال فوت کرده اند.

ساران، وجود 57 آرامستان در کاشان را یادآورشد و افزود: توافق نامه ای بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان شهرداری های وزارت کشور به امضا رسیده که بر اساس آن دفن متوفیان در آرامستان های داخل شهر ممنوع است اما همچنان در مواردی خاص و کم هنوز موردی در برخی از آرامستان های کاشان تدفین صورت می گیرد.

وی تغییر این شرایط و ممنوعیت متوفیان در آرامستان های داخل شهر را نیازمند فرهنگ سازی دانست و تصریح کرد: آرامستان ها بیشتر در صحن امامزاده ها و بقعه های متبرکه قرار دارند که به صورت هیات امنایی اداره می شوند و دفن درگذشتگان در این آرامستان ها از سال ها پیش انجام می شده است.

به گفته وی،سازمان آرامستان های شهرداری کاشان هم اکنون دارای 9 آمبولانس ویژه حمل متوفی است که در سه ماه نخست امسال 42 ماموریت حمل جنازه به شهرهای مختلف کشور را انجام داده است.

مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری کاشان شمار قطعه های آلاچیق و مقبره های خانوادگی آماده برای فروش را به ترتیب 13 و چهار برشمرد و گفت: قیمت هر قطعه آلاچیق با ظرفیت هشت قبر 50 تا 60 میلیون ریال و مقبره ها هم با زیر بنای 55 مترمربع و گنجایش 48 قبر 110 میلیون ریال است.

ساران قیمت قبرهای دوطبقه را نیز بین 25 تا 35 میلیون ریال اعلام و تاکید کرد: این سازمان بابت فروش قبر تا 30 سال در دارالسلام گلابچی این شهر به بازماندگان متوفی خدمات رفاهی ارائه می دهد.

به گفته وی، شمار کارکنان سازمان دارالسلام شهرداری کاشان اعم از اداری و خدماتی 40 نفر هستند.

شایان ذکر است: آرامستان (دارالسلام گلابچی کاشان) در سال 1359 با مساحت 165 هکتار توسط مرحوم حاج عباس گلابچی وقف شده است  که دارای 45 هکتار فضای سبز است.

پیکر پاک 920 شهید دوران دفاع مقدس و 45 شهید مدافع حرم نیزبه جز اموات مردم کاشان در آرامستان دارالسلام گلابچی کاشان مدفون شده است.

 

انتهای پیام/م

نشست خبری مدیر عامل سازمان آرامستانهای شهرداری کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.