رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک گفت: احتمال آلودگی به بیماری‌های خطرناکی مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، هاری، تب مالت و. را از عوارض کشتار غیر مجاز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک ضمن هشدار نسبت به کشتار دام در معابر گفت :احتمال آلودگی به بیماری‌های خطرناکی مانند تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، هاری و تب مالت  از عوارض کشتار غیر مجاز است.

وی خطر بازگشت اجزای غیر خوراکی به چرخه مصرف انسانی، احتمال آلوده شدن لاشه به دلیل محیط آلوده و آب غیر بهداشتی و همچنین کاهش کیفیت و مدت ماندگاری گوشت و افزایش درصد فساد پذیری به علت خونگیری ناقص حیوان را از دیگر مخاطرات بهداشتی کشتار غیر مجاز عنوان کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک تاکید کرد: در کشتارگاه دام اقدامات بهداشتی مانند: معاینه دام قبل و بعد از کشتار، نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در پیش سردکن، لیبل گذاری، عدم اجازه کشتار دام‌های بیمار و حذف ضایعات و اجزاء غیر خوراکی دام‌های کشتاری به صورت بهداشتی انجام می‌گیرد.

وی از شهروندان درخواست کرد از کشتار غیر مجاز خودداری کرده و فراورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را صرفا از مراکز مجاز و مورد تایید دامپزشکی تهیه نمایند و تخلفات احتمالی را به شبکه دامپزشکی گزارش دهند تا در اسرع وقت رسیدگی و با متخلفان برخورد قانونی شود.

انتهای پیام/ی

احتمال انتقال تب کریمه کنگو در کشتار غیرمجاز دام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار