موتورسیکلت TMC Dumont با چرخ‌هایی به قطر ۹۱ سانتیمتر مانند عینکی متحرک می‌باشد.

عجیب‌ترین موتور سیکلت جهان +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ راننده سابق مسابقات فرمول یک موفق به طراحی موتورسیکلتی بسیار عجیب با چرخ‌های غیر معمولی شد. موتور سیکلت TMC Dumont با چرخ‌هایی به قطر 91 سانتی‌متر در نوع خود منحصر به فرد است.

این موتورسیکلت عجیب 300 اسب بخار قدرت دارد و به به موتور هواپیما مجهز شده است. TMC Dumont ساخته راننده برزیلی مسابقات فرمول 1 با نام تارسو مارکز است. نام این موتورسیکلت از نام مخترع مشهور برزیلی آلبرتو سانتوس دومونت اقباس گرفته شده است. برزیلی‌ها معتقد هستند قبل از برادران رایت، آلبرتو موفق به طراحی هواپیما شده بود.

موتور هواپیما Rolls-Royce پس از تعمیرات و جلا‌کاری در این موتورسیکلت به کارگیری شده است. هواپیما Rolls-Royce در دهه 60 میلادی در خطوط هوایی پرواز می‌کرد. موتور 224 کیلوواتی(300 اسب‌بخار) برای یک موتورسیکلت بسیار زیاد به نظر می‌رسد ولی باید گفت به دلیل چرخ‌های بزرگ این موتورسیکلت، انرژی زیادی برای حرکت لازم است.

در ویدئو زیر حرکت این موتورسیکلت عجیب و چگونگی انتقال 300 اسب‌بخار قدرت به چرخ‌ها را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: موتور عجیب و سه چرخ یاماها + فیلم


انتهای پیام/

موتورسیکلتی با چرخ‌های غول‌پیکر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مقداد
۱۷:۱۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام،ساختش مثل آب خوردن است ،زیاد هم عجیب و غریب نیست.شما عکس این رو هم نشون می دادید نحوه ساختش رو می گفتم .موفق باشید..
آخرین اخبار