فناوری فضایی برای مدیریت بحران مورد استفاده قرار می‌گیرد

مرتضی براری با اشاره به اینکه کشور ما برای وقوع بلایای طبیعی در موقعیت ویژه ای قرار دارد بنابراین باید این فناوری را توسعه دهیم گفت: از فناوری فضایی برای مدیریت بحران استفاده کنیم.

فناوری فضایی برای مدیریت بحران مورد استفاده قرار می‌گیردبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی براری رئیس سازمان فضایی ایران در بازدید از پروژه بام 2 ( بالون تاکتیکی مقید برای مواقع بحران) با اشاره به اینکه کشور ما در حوزه وقوع بلایای طبیعی در موقعیت ویژه‌ای دارد، بر استفاده از فناوری‌‌های فضایی در مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: باید مجموعه سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران نقش مهمی در حوزه مدیریت بحران ایفا کنند و باید از سوی مراجع ذیربط بسته‌‌ای جامع ارایه شود.

وی با تاکید بر لزوم حضور بخش خصوصی در فناوری فضایی افزود: ما باید فناوری را توسعه دهیم و در زمینه سرویس‌دهی کار را به بخش خصوصی بسپاریم.

در ادامه این بازدید، صادق بیگ پور، مشاور وزیر و رییس کمیته پدافند غیر عامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اهمیت پروژه بام 2 در مدیریت اظهار کرد: در مواقع بحران، ارایه سرویس به مدیریت بحران و ایجاد زمینه برای برقراری ارتباطات بین مردم نقش مهمی ایفا می کند.

وی با اشاره به استفاده از توان داخلی برای اجرایی کردن پروژه بام 2 تصریح کرد: برای اجرای این پروژه به خارج وابسته نیستیم و از توان داخلی برای اقتصادی کردن پروژه استفاده می کنیم و مشخصات فنی پروژه پس از تعیین الزامات و کاربردهای مورد نیاز نهایی می شود.

حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به اینکه موضوع پروژه بام 2، یک بحث ملی و حاکمیتی است که همکاری همه جانبه را می‌‌طلبد گفت: پژوهشگاه فضایی ایران رقیب بخش خصوصی نیست و در اجرای پروژه بام 2 همکاری خوبی با شرکت‌‌های دانش بنیان دارد و از اختراعات و راهکارهای این شرکت ها برای اقتصادی کردن این پروژه استفاده می کند.

بر اساس این گزارش پروژه بام 2 نسخه پیشرفته پروژه بام 1 است که قابلیت هایی مانند: عملیاتی‌سازی در مدت 2 ساعت به منظور کاهش هزینه‌‌ها و بازیابی گاز هلیم و حمل محموله سنگین‌تر تا شش برابر بام 1 را نیز دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار