عضو کمیسیون اقتصادی گفت: دولت باید دلایل قانع کننده‌ای برای تفکیک وزارتخانه‌ها داشته باشد تا مورد پذیرش مجلس قرار گیرد.

ممحمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مخالفت نمایندگان با تغییر ساختار و تفکیک وزارتخانه‌ها، اظهار کرد: دولت و مجلس طی نشست‌های متعدد و بحث‌های کارشناسی به این نتیجه رسیدند که برخی از وزارتخانه‌ها را ادغام کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس، دولت باید دلایل قانع کننده‌ای برای تفکیک وزارتخانه‌ها داشته باشد تا مورد پذیرش نمایندگان مجلس قرار گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: دولت در وهله اول باید به صورت روشن بگوید که ادغام وزارتخانه‌ها اشتباه بوده است و از سوی دیگر دلایل خود برای تفکیک آن وزارتخانه‌ها را به ما ارائه دهد.

بهمنی گفت: همچنین یکی دیگر از مسائل مدنظر ما برای مخالفت با این موضوع آن است که چه تضمینی وجود دارد که در صورت تفکیک وزارتخانه‌ها، مجددا دولت لایحه‌ای برای ادغام آن وزارتخانه‌ها نیاورد؟

مشکلات اقتصادی با تفکیک وزارتخانه‌ها حل نمی‌شود

وی درباره اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه تفکیک وزارتخانه‌ها بخشی از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند، اظهار کرد: در اینجا باید بگویم که آینه چون نقش تو بنمود راست، خود شکن آینه شکستن خطاست.

عضو کمیسیون اقتصادی با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی باید به صورت ریشه‌ای حل شود و با تفکیک وزارتخانه‌ها این مشکل حل نمی‌شود، تصریح کرد: همچنین باید کوچک‌سازی دولت و خصوصی‌سازی به صورت جدی عملیاتی شود، چرا که ۶۰۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های نیمه‌کاره دست دولت رها شده است و باید آنها را به بخش خصوصی واگذار کند تا بلکه مشکلات اقتصادی مرتفع شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار