معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تزریق خون و فرآورده‌های خونی صرفا براساس اندیکاسیون علمی و بالینی توصیه می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر قاسم میری علی آباد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با وجود آزمایشات متعددی که برای ارزیابی سلامت خون های مصرفی توسط سازمان انتقال خون صورت می گیرد، تزریق خون و فرآورده های خونی صرفا براساس اندیکاسیون علمی و بالینی توصیه می شود .

وی ادامه داد: هرچند تزریق خون و فرآورده‌های خونی سالیانه منجر به نجات جان میلیون‌ها بیمار در سراسر جهان می‌شود، اما تبعات و عوارض خاصی نیز دارد و تنها پزشک درمانگر می‌تواند با در نظر گرفتن فوائد و مضرات و خطرات تزریق خون نسبت به تجویز آن اقدام نماید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیماران تالاسمی ماژور برای استمرار سلامتی و ادامه حیات خود علاوه بر دریافت دارو و مراقبت‌های درمانی به به تزریق مستمر خون نیاز دارند.

وی افزود: خوشبختانه با ارائه مطلوب خدمات درمانیشاهد افزایش طول عمر بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور هستیم واین موضوع در کنار تولد نوزادان جدید مبتلا به تالاسمی ماژور باعث شده است تا این گروه از بیماران عمده‌ترین مصرف کننده خون و فرآورده‌های خونی در استان باشند.

دکتر قاسم میری علی آباد با اشاره به شیوع ژن تالاسمی مینور در استان، پیشگیری از بروز موارد جدید تالاسمی ماژور را مستلزم هوشیاری بیش از پیش نظام سلامت و آگاهی و همکاری مردم و مشارکت رسانه ها، ریش سفیدان، معتمدین و روحانیون برشمرد و گفت: پیشگیری از بروز تولد نوزادان جدید مبتلا به تالاسمی ماژور علاوه بر نتایج متعدد بر سلامت عمومی افراد، خانواده‌ها و جامعه، مهمترین راه برای کاهش نیاز فزاینده استان به خون و فراورده‌های خونی است.

انتهای پیام/گ

تجویزفراورده های خونی تابع دستورالعمل هاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار