همایش بین‌المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران ۱۴ مرداد ماه سال‌جاری در تالار شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  همایش بین‌المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران به همت سازمان بسیج فرهنگیان استان، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، مشارکت فعال سازمان جهاد دانشگاهی، اداره کل آموزش و پرورش استان، شهرداری تبریز، معاونت فرهنگی سپاه و دانشگاه و مراکز فرهنگی فعال استان در ۱۸ محور علمی و تخصصی با حضور پژوهشگران داخلی و خارجی، برگزار می‌شود.

این همایش دارای چهار کمیته علمی، اجرایی، اطلاع‌رسانی و هنری شکل گرفته و ۲۵ تن از اساتید کشوری و منطقه‌ای به عنوان اعضای کمیته علمی در نظر گرفته شده‌اند.

مجموع مقالات واصله به دبیرخانه جشنواره ۱۸۶ مورد چکیده مقاله و اصل مقاله بوده که قریب به ۷۰ مقاله به طور خاص به مشروطیت تبریز مربوط می‌شد که مورد ارزیابی و داوری قرار گرفته و در نتیجه ۲۵ مقاله برگزیده شد که در قالب کتاب همایش چاپ می‌شود.

پنج عنوان از مقالات خارجی بوده و از قفقاز، ترکیه و آذربایجان ارسال شده است و مقالات برگزیده به صورت سخنرانی در روز همایش ارائه می‌شوند. مقالات پذیرفته شده در این همایش در پایگاه استنادی جهان اسلام نمایه خواهد شد.

تبریز مشروطه خواهی ایرانیان و نظام اعتقادی و سیاسی شیعه، تبریز و زمینه‌های فکری و نظری مشروطه خواهی در ایران، هنر، معماری و فضا‌های شهری و ادبیات در مکتب تبریز، تبریز و آینده مشروطه خواهی ایرانیان، جامعه شناسی سیاسی و اقتصادی تبریز در عصر مشروطه خواهی، تبریز انقلاب مشروطه و تکوین دولت مدرن و نهاد‌های جدید سیاسی در ایران، تبریز انقلاب مشروطه و تبادلات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی منطقه‌ای و بین‌المللی، مکتب تبریز و خود آگاهی تاریخی ایرانیان و مساله نفوذ و انحراف در مشروطه خواهی تبریز از جمله محور‌های این همایش است.

مشروطه خواهی تبریز و زایش حقوق مدنی و شهروندی در ایران، تبریز انقلاب مشروطه در نهضت مشروطیت ایران، رسائل سیاسی رجال آذربایجان و تبریز در مشروطیت، جایگاه تاریخی آذربایجان و تبریز قبل و بعد از مشروطه، مجادلات و مناقشات نظری درباره مکتب تبریز در حرکت مشروطه خواهی و نقش مشروطیت در پیدایش و جریان‌سازی هویت انقلاب اسلامی ایران، نقش زنان آذربایجان و تبریز در انقلاب مشروطه، آرمان شهر مشروطه در آثار نویسندگان آذربایجان و محور‌های آزاد و مرتبط با عنوان همایش هستند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت همایش به آدرس mashroteh.com مراجعه کنند. 

 

انتهای پیام/ش


۱۸۶ مورد مقاله ارسالی به دبیرخانه همایش بین‌المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.