همایش بین المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران، ۱۴ مرداد امسال به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جوانپور رییس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و رئیس ستاد برگزاری این همایش گفت: ۱۸۶ مقاله در ۱۸ محور عمدتاً با محوریت تبریز به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

به گفته وی حدود ۷۰ مقاله به طور خاص با موضوع و محور‌های همایش مرتبط بود و از این تعداد ۲۵ مقاله برگزیده و در قالب کتاب همایش چاپ و ۱۰ مقاله هم به صورت مقالات برگزیده در قالب سخنرانی در روز همایش ارائه خواهد شد.

وی با بیان این که همایش بین المللی، علمی و تخصصی تبریز و انقلاب مشروطه با حضور پژوهشگرانی از کشور‌های منطقه، برگزار می‌شود افزود: ۵ مقاله از منطقه قفقاز در این همایش پذیرفته شده است و ۳ سخنران هم در روز همایش از این منطقه خواهد بود.

جوانپور با تاکید بر ایرانی - اسلامی بودن ماهیت مشروطه‌خواهی در تبریز و نقش مهم تبریز در شکل گیری، توسعه و پیروزی مشروطه افزود: در این همایش تلاش می‌شود، نقش برجسته آذربایجان و تبریز در پیروزی انقلاب مشروطه نمایان‌تر شود.

وی یادآور شد: بازخوانی موضوع مشروطه، تفسیر و تفهیم انحراف جریان مشروطه، معرفی شناسنامه فرهنگی و تاریخی تبریز همزمان با رویداد تبریز ۲۰۱۸ و ایجاد ارتباط میان دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش از اهداف اصلی این همایش است.

همایش بین المللی تبریز و انقلاب مشروطه ایران به همت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، سازمان جهاد دانشگاهی استان، بسیج فرهنگیان استان، اداره کل آموزش و پرورش، شهرداری تبریز، معاونت فرهنگی سپاه و دانشگاه‌های استان، ۱۴ مرداد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار خواهد شد. 

 

انتهای پیام/ش

تبریز میزبان همایش بین‌المللی  مشروطه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.