۱۴ سد در مناطق مختلف گیلان در حال ساخت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ کاظم لطفی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان گفت: گیلان تنها استانی در کشور است که ساخت ۱۴ سد بزرگ را در مناطق مختلف در حال ساخت دارد و در این زمینه در کشور پیشگام است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۴ سد در حال ساخت ۴ سد بتنی و بقیه لاستیکی است افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۷ سد لاستیکی وارد مدار بهره‌برداری شوند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان از افزایش ظرفیت آب‌بندان‌ها در گیلان خبر داد و گفت: امسال، ظرفیت آب‌بندان‌های استان از حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون مترمکعب به حدود ۴۵۰ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

کاظم لطفی بازچرخانی آب را از دیگر راهبرد‌های اصلی شرکت آب منطقه‌ای گیلان برای مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی اعلام و خاطر نشان کرد: اجرای طرح بازچرخانی آب از کانال‌ها یکی از اقدامات مهم این شرکت در امر مدیریت منابع آبی و بحران آب بوده است.

وی به اجرای طرح‌های زودبازده و کوتاه مدت شرکت آب منطقه‌ای گیلان اشاره و تصریح کرد: امسال ۱۳۰ طرح زودبازده در استان اجرا شد که بر این اساس نزدیک به هزار و ۱۰۰ کیلومتر از انهار و کانال‌های آب لایروبی شدند.

 

انتهای پیام/م.ع

ساخت ۱۴ سد در گیلان

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.