رئیس‌جمهور اکوادور گفت اقامت بنیانگذار سایت افشاگری ویکی‌لیکس در سفارت این کشور در لندن به مشکلی برای دولت تبدیل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، لنین مورنو، ­رئیس جمهور اکوادور، اقامت جولین آسانژ، بنیانگذار سایت ویکی‌لیکس، در سفارت این کشور در لندن را دردسرساز توصیف کرد. 

او در مصاحبه با روزنامه «ال پاییس» گفته است که وضع فعلی جولین آسانژ به مشکلی برای دولت اکوادور تبدیل شده است.

رئیس جمهور اکوادور گفت: موضوع آقای آسانژ با دولت انگلیس به بحث گذاشته شده است. وی از بیش از پنج سال پیش در سفارت ما در لندن به سر می‌برد. باید راه حلی پیدا کرد؛ راه حلی که به حقوق او به خصوص به حق حیات او خدشه وارد نکند. چنین راه حلی به اکوادور نیز فرصت خلاص شدن از این معضل را خواهد داد.

به گفته مورنو، بهترین راه حل، گفتگو با آسانژ و وکیل او به منظور اطلاع از این موضوع است که آیا بنیانگذار ویکی‌لیکس حاضر است با پذیرش شرایط لندن از سفارت خارج شود. 

بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس به منظور مسترد نشدن به سوئد، جایی که او به جرم سرقت و تجاوز جنسی تحت تعقیب بود، از سفارت اکوادور تقاضای پناهندگی کرد. هر چند در سال ۲۰۱۷ قرار منع تعقیب برای او در سوئد صادر شد، دادگاه وست مینستر حکم دستگیری او را کماکان پابرجا نگه داشت زیرا قضات این دادگاه معتقد بودند که آقای آسانژ شرایط آزادی مشروط را زیر پا گذاشته است.

جولین آسانژ از آن بیم دارد که در صورت دستگیری به آمریکا مسترد شود. او در آمریکا به اتهام افشای اسرار نظامی و دیپلماتیک آمریکا تحت تعقیب است.

دولت اکوادور در ژانویه سال ۲۰۱۸ میلادی اعلام کرد به دنبال انجام یک توافق با دولت انگلیس درباره وضع آسانژ است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار