یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی در استان با حضور 150 غرفه به کار خود پایان داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه  پروانه حیدری معاون صنایع دستی استان کرمانشاه گفت : یازدهمین نمایشگاه صنایع دستی در استان کرمانشاه با حضور هنرمندان صنعتگر از 27 استان کشور در قالب 150 غرفه پایان یافت.

وی با اشاره به پنج روز فعالیت نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمانشاه، گفت : غرفه های نمایشگاه صنایع دستی طی چهار روز فعالیت خود جمعا 300 میلیون تومان فروش داشته اند که باتوجه به شرایط فعلی اقتصادی مردم رقم چشمگیری است.

وی به ارزش افزوده بالا، مواد اولیه قابل دسترسی، سرمایه گذاری کم و اشتغالزایی بالا را از ویژگی های شاخص صنایع دستی اعلام کرد و گفت: هنوز در بحث بسته بندی و طراحی صنایع دستی به جایی نرسیده ایم که بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم، هرچند کارهایی شده، اما کافی نیست.

معاون صنایع دستی استان یادآورشد: از سوی دیگر باید محصولات صنایع دستی را بروز رسانی کنیم، بطوریکه در خانه هرایرانی بصورت کالاهای کاربردی نقش داشته و مورد استفاده قرارگیرند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه ساعت 22   دیشب به کار خود پایان می دهد، گفت: به رسم همه نمایشگاه ها، غرفه داران برتر براساس آیتم هایی مانند غرفه آرایی، چیدمان، وجود محصولات ایرانی در غرفه ها و نبود محصولات خارجی و همچنین وجود صنایع دستی صرف در غرفه ها انتخاب شده اند.

در این مراسم از شاهرخ پوری از سمنان در رشته نمدمالی و نعمت الله بهرامی رشته قفل سازی سنتی از چهارمحال و بختیاری به عنوان غرفه داران برتر تقدیر شدند.

سعید رضایی در رشته قلم زنی از اصفهان، اکرم نجفی در رشته گلیم بافی از کرمانشاه، امیرعباس زرندی رشته ملیله بافی از کرمانشاه، عبدالله خورانی رشته گلیم نقش برجسته از ایلام و علی نادری در رشته ورمی بافی از آذربایجان شرقی نیز تقدیر شد.

در بخش غرفه های ورک شاپ نیز از رحمت الله نوخاف در رشته تراش سنگ های قیمتی از خراسان جنوبی، طاهره خدامی رشته گلابتون دوزی از هرمزگان، مُنا زنده دل رشته منبت چوب از گیلان، ابراهیم یوسفی پیشکسوت ارغوان بافی ، سمیه ویسی در رشته تهذیب ، فهمیه افشاری در رشته نگارگری و عباس سرندی در رشته ملیله بافی همگی از کرمانشاه تقدیر شدند

 

 

انتهای پیام/د

 

 

در بحث بسته بندی و طراحی صنایع دستی به جایی نرسیده ایم

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.