رییس اتاق اصناف کرمانشاه گفت: تعدیل بازرسان اصناف کرمانشاه نظارت‌ و بازرسی‌های را دشوار کرده است.

تاق اصناف نماینده ۵۰ هزار واحد صنفی  استبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه  رضا سلیم ساسانی امروز یکشنبه در نشست اصناف و بازاریان با استاندار کرمانشاه اظهار داشت: اتاق اصناف نماینده ۵۰ هزار واحد صنفی در قالب ۵۸ اتحادیه است.

وی مهمترین رسالت اتاق اصناف را کنترل و نظارت بر اصناف عنوان کرد و افزود: به علت عدم تخصیص بودجه بسیاری از بازرسان تعدیل شده اند و نظارت ها دشوار شده است.

رییس اتاق اصناف کرمانشاه عدم همکاری بانکها در خصوص ارائه تسهیلات بانکی با شرایط مناسب را از دیگر مشکلات اصناف برشمرد و گفت: با توجه به شرایط رکود بازاریان به این تسهیلات نیاز دارند.

سلیم ساسانی بیان داشت: هیچ فعالیت صنفی وجود ندارد که درآمدش بتواند کفاف هزینه‌های سود فعلی تسهیلات را بدهد، لذا این عدم همکاری عاملی در جهت تعطیلی واحدها شده است.

وی با تصریح اینکه بازاریان اخلالگر نیستند، خاطرنشان کرد: رویکرد اصناف حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همواره توطئهها را خنثی کرده‌اند، لذا دولت هم باید در جهت رفع مشکلات آنها بکوشند.

رییس اتاق اصناف کرمانشاه افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی اصناف کرمانشاهی اولین نمایشگاه حمایت از کالاهای ایرانی را در کشور برگزار کردند.

سلیم ساسانی ادامه داد: در سال گذشته مقرر شد کمیته‌ای متشکل از تمام ادارات و نماینده اصناف تشکیل شود و مشکلات اصناف را پیگیری کنند و اصناف در تصمیم‌گیری‌ها دخالت داده شوند اما تاکنون تاکنون این موضوع صورت نگرفته است.

وی مشکل مالیات را عمده ترین مشکلات اصناف عنوان کرد و گفت: نیاز داریم که هرچه سریع‌تر شهرک صنفی مشاغل آلاینده راه‌اندازی شود.

سلیم ساسانی از برگزاری بدون مجوز نمایشگاه توسط برخی ادارات انتقاد کرد و بیان داشت: برخی از ادارات اقدام به برگزاری نمایشگاه بدون مجوز و در محل خارج از نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر می‌کنند که ضمن بر هم زدن جلوه بصری شهر موجب ضایع شدن حق اصناف می‌شوند و باید با قاطعیت با آنها برخورد شود.

 

انتهای پیام/ز

رسالت اتاق اصناف کنترل و نظارت بر اصناف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.