مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه به آمار و شاخص‌های اقتصادی استان کرمانشاه اشاره کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه محمدی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه گفت: متوسط نرخ بیکاری کشور در بهار امسال 12.1 درصد و در کرمانشاه 19.4 درصد بود.

وی دلیل کاهش نرخ بیکاری استان در فصل بهار را اشتغال ایجاد شده در مناطق زلزله زده دانست و تاکید کرد: استان‌هایی در کشور داشتیم که نرخ بیکاری آنها بیشتر از بهار سال قبل شده بود.

به گفته این مسئول، در بهار امسال کرمانشاه بعد از استان چهارمحال و بختیاری دومین نرخ بیکاری بالا در کشور را داشت.

محمدی سپس به سهم هر بخش در اشتغال کرمانشاه اشاره کرد و گفت: سهم بخش خدمات از اشتغال کرمانشاه 50 درصد، کشاوری 28 درصد و صنعت و معدن حدود 22 درصد است.

مدیرکل امور اقتصادی استان کرمانشاه عنوان کرد: سهم اشتغال بخش کشاورزی در کرمانشاه 10 درصد بیشتر از کشور و در بخش صنعت و معدن 10 درصد کمتر از کشور است.

محمدی به وضعیت سپرده‌های بانکی مردم کرمانشاه در بانک‌های عضو شورای هماهنگی بانک‌های استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: میزان سپرده‌ها تا پایان سال 96، 16 هزار و 341 میلیارد تومان بوده که در پایان سه ماهه امسال به 16 هزار و 670 میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل امور اقتصادی استان کرمانشاه مانده تسهیلات بانکی مردم کرمانشاه تا پایان سال 96 را نیز یازده هزار و 346 میلیارد تومان اعلام کرد که این عدد تا پایان خرداد به یازده هزار و 488 میلیارد تومان رسیده است.

محمدی درباره وضعیت درآمدهای عمومی استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: کل درآمدهای استان در سال 96 حدود 652 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال 95 کاهش یازده درصدی درآمدها را داشتیم و یکی از دلیل این کاهش نیز زلزله سال گذشته بود.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط اقتصادی استان، در سال 97 نیز افزایش چندانی برای درآمدهای استان پیش‌بینی نشده است.

محمدی میزان درآمدهای وصول شده استان در سه ماهه امسال را نزد یک به 110 میلیارد تومان اعلام کرد که فقط 32درصد عدم تحقق داشتیم.

به گفته این مسئول، در کرمانشاه 88 درصد درآمدها از مالیات و 12 درصد از سایر بخش‌ها تامین می‌شود.

وی از سهم سه دهم درصدی کرمانشاه در تامین درآمدهای کشور اشاره کرد و ادامه داد: درآمدهای پیش‌بینی شده در کشور 193 هزار میلیارد تومان است که سهم استان‌ها از این عدد 95 هزار میلیارد تومان می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود 137 اولویت و فرصت سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده و بازاریابی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی در این طرح‌ها در حال انجام است.

به گفته این مسئول، در این بین 12 پروژه شاخص هستند که از جمله آنها می‌توان به پالایشگاه آناهیتا، پتروشیمی اسلام آبادغرب، آزادراه همدان-کرمانشاه- سروی و ... اشاره کرد.

وی نمونه رایزنی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی را ساخت بیمارستان تخصصی با 162 میلیون یورو سرمایه‌گذاری دانست و تاکید کرد: در سایر زمینه‌های گردشگری، کشاورزی، انرژی‌های نو و ... نیز به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی استان کرمانشاه جذب سرمایه‌گذار را یکی از راه‌های کاهش نرخ بیکاری در استان دانست و یادآوری کرد: برای کاهش یک درصدی نرخ بیکاری نیاز به ایجاد 13 تا 15 هزار شغل در استان و البته حفظ اشتغال موجود است.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

کاهش نرخ بیکاری استان کرمانشاه در فصل بهار

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.