نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: هیئت دولت برای رفع مشکلات مردم کارگروه‌های تخصصی و تیم برآورد خسارات را به این استان اعزام کند.

سیستان و بلوچستان در خشکسالی می‌سوزدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی کرد نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس شورای اسلامی امروز طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مشکلات عدیده‌ای از قبیل: گرمای کویر و فشار خشکسالی، خشک شدن باغات و مراتع، تلف شدن دام ها، مهاجرت و افزایش حاشیه‌نشینی، کاهش شدید منابع آبی، بیکاری جوانان، کوله بری، عدم فعالیت بازارچه‌های مرزی و نداشتن برنامه در برابر تحریم‌ها و فشار‌های اقتصادی گریبانگیر مردم جنوب شرق کشور شده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان به عنوان پیشانی نظام در خشکسالی می‌سوزد و در شرایط فعلی با وجود مشکلات فراوان دولت، ستاد بحران و سایر دستگاه‌های مسئول نسبت به اقدامات و عملکرد خود شفاف سازی کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر این موضوع که هیئت دولت با سفر به شهر‌ها و استان‌های برخوردار کشور قناعت نکند افزود: هیئت دولت باید طی مصوباتی جهت تخصیص اعتبار، اعزام کارگروه‌های تخصصی و تیم برآورد خسارات به این استان سریعا اقدام کند.

کرد با انتقاد از عملکرد دولت در گازرسانی به حوزه انتخابیه شهرستان خاش بیان داشت: بحث گازرسانی به حوزه انتخابیه شهرستان خاش جزو مصوبات اجرایی دولت بوده که متاسفانه به فراموشی سپرده شده است.

انتهای پیام/ع

خشکسالی در سیستان وبلوچستان بیداد می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار