رئیس فدراسیون کاراته گفت: مربیان تیم ملی با اعتماد به جوانان نقطه قوتی را در کاراته ایران ایجاد کردند.

فرجی: حضور جوانان در کنار تیم ملی بزرگسالان نقطه قوت برای کاراته استمحمد صادق فرجی رئیس فدراسیون کاراته کشورمان در گفتگو باخبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: تیم ملی کاراته مردان در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن نتایج خوبی کسب کرد و مربیان تیم ملی با اعتماد به جوانان نقطه قوتی را در کاراته ایران ایجاد کردند و این پشتوانه سازی می‌تواند برای آینده و شکوفایی کاراته نقش موثری داشته باشد و اینده‌ی تیم‌های ملی را تضمین کند.

حضور در قهرمانی آسیا باعث شناخت کادر فنی از ملی پوشان شد

او ادامه داد: مسابقات قهرمانی آسیا میدان خیلی خوبی برای ارزیابی تمام تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها بود و با توجه به اهمیتی که رقابت‌های اردن از نظر کسب سهمیه جهانی داشت ۲۹ کشور با آمادگی کامل حضور یافتند و این موضوع باعث شد کادر فنی تیم ملی بتواند نقاط ضعف و قوت ملی پوشان را شناسایی کند.

داوران ایران حضور موفقی در امر قضاوت مسابقات قهرمانی آسیا داشتند

رئیس فدراسیون کاراته افزود: در این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا داوران کشورمان در کلاس‌های آموزش و ارتقاء بین المللی آن حاضر شدند و جواد سلیمی نیز به عنوان مدرس در این دوره حضور داشت و داوران کاراته ایران با درصد بالایی در پایان این کلاس‌ها قبول شدند و حضور موفقی در امر قضاوت رقابت‌های قهرمانی آسیا داشته باشند.

بازی‌های آسیایی جاکارتا اهمیت زیادی برای کاراته دارد

فرجی در ادامه عنوان کرد: بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا رویداد بزرگی است که برای ورزش کاراته اهمیت زیادی دارد و تمام رشته‌های ورزشی در تلاش هستند که در این مسابقات بهترین نتیجه را کسب کنند و تیم ملی کاراته تمام سعی خود را می‌کند که بهترین نتیجه را در کاروان ورزشی ایران کسب کند.

کاراته یک رشته فراگیر شده است

رئیس فدراسیون کاراته بیان کرد: کاراته وارد المپیک شده است و تمام کشور‌ها در هر دو بخش مردان و زنان سرمایه گذاری کردند و این موضوع در رقابت‌های قهرمانی آسیا کاملا مشهود بود و کسب مدال رقابت‌ها دیگر به سادگی گذشته نیست و باید آماده‌تر از گذشته وارد تمام مسابقات شد. کاراته یک رشته فراگیرشده است و کشور‌ها به دنبال کسب سهمیه المپیک هستند.

کاراته ایران صاحب سبک است

فرجی عنوان کرد: کاراته ایران صاحب سبک است و از جایگاه بالایی برخوردار بوده و در بازی‌های آسیایی جاکارتا به طور حتم از این عنوان و جایگاه دفاع خواهد کرد و این موضوع در مسابقات قهرمانی آسیا نیز مشهود بود.

در بخش بانوان از تمام ظرفیت‌ها استفاده کردیم

او درباره وضعیت کاراته بانوان بیان کرد: در این بخش نیز سرمایه گذاری صورت گرفته و کادر فنی از تمام ظرفیت‌های ملی پوشان استفاده می‌کنند و ما امیدوار هستیم که در رقابت‌های پیش رو بانوان کاراته کای ما نتایج لازم را کسب کنند.

نباید عملکرد بانوان ما را با کاراته مردان مقایسه کرد

فرجی تصریح کرد: بانوان کاراته کا ما از سال ۲۰۱۴ که فدراسیون جهانی با حضور کاراته کا‌های محجبه موافقت کرد وارد رقابت‌های جهانی شدند و از آن زمان تاکنون توانستند نتایج خوبی را کسب کنند و البته نمی‌توانیم آن‌ها را با کاراته مردان که مدت زمان طولانی تری در میادین بین المللی بودند، مقایسه کنیم.

فرجی درباره جدایی حسین روحانی از تیم ملی کاراته و انتخاب مربی جدید برای تیم بزرگسالان مردان گفت: پس از جدایی روحانی از تیم مردان، بر اساس در خواست سرمربی، مدیر تیم‌های ملی و رئیس سازمان تیم‌های ملی جلسه‌ای تشکیل خواهیم داد تا گزینه‌های جدید را ارزیابی کنیم و در صورت نیاز نفر جدیدی را به عنوان مربی انتخاب کنیم.

به دنبال پیشرفت داوران کاراته ایران هستیم

او درباره حضور داوران در کلاس‌ها و ارتقاء داوران بیان کرد: فرصت‌های خوبی را برای حضور داوران در آزمون‌ها مهیا شده است و در تلاش هستیم هم گام با بحث قهرمانی تیم‌های ملی در میادین جهانی، داوران ما بتوانند حضور موفقی در رقابت‌های بین المللی و آزمون‌ها داشته باشند تا شاهد رشد و شکوفایی در این بخش باشیم.

رئیس فدراسیون کاراته در پایان در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم تیم ملی کاراته ایران با حمایت هم جانبه جامعه برزگ کاراته بتوانند بهترین نتیجه را در بازی‌های آسیایی رقم بزنند.


بیشتر بخوانید: فرجی: چشم انداز کاراته مدال المپیک ۲۰۲۰ توکیو است


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار