مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان گفت: در اقدامی خداپسندانه کبد و کلیه‌های کودک ۷ ساله کرکوندی که دچار مرگ مغزی شده بود به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مریم خلیفه سلطانی اظهار کرد: آیدا فرهمند ۷ ساله ساکن کرکوند بر اثر حادثه ترافیکی، دچار مرگ مغزی شد و در  بیمارستان شهدای لنجان بستری بود.

وی افزود: پس از صحبت با اعضای خانواده این بیمار مرگ مغزی در خصوص پیوند اعضا، با رضایت کامل آنان، وی از بیمارستان شهدای لنجان به مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان منتقل شد و پس از مراحل مربوط به تأیید مرگ مغزی، تحت عمل جراحی برداشت اعضا قرار گرفت و عمر دوباره‌ای به سه بیمار نیازمند پیوند عضو، بخشید.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوند مرکز آموزشی درمانی الزهرا (س) اصفهان با بیان اینکه این مورد، بیست و سومین مورد اهداء عضو در سال جاری اصفهان بوده است، تصریح کرد: کلیه‌های آیدا فرهمند در اصفهان به دو بیمار نیازمند به پیوند کلیه که از نارسایی کلیه در رنج بودند، اهدا شد و با اهدای کبد وی در بیمارستان نمازی شیراز به بیماری نیازمند کبد، حیاتی دوباره بخشیده شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.