بیش از ۴۰۰ پارک علم و فناوری از کشور‌های مختلف با مازندران همکاری می‌ کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی معتمد زادگان  در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ۸۶ کشور با این مجموعه علمی همکاری فناورانه دارند و با آنان تبادل تجربه و خدمات صورت می‌ گیرد، گفت: مجموعا بیش از ۴۰۰ پارک علم و فناوری از کشور‌های مختلف با پارک مازندران همکاری می‌ کنند.

وی افزود: دبیرخانه منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا انجمن بین المللی پارک‌ های علم و فناوری سال گذشته در مازندران مستقر شد که فرصت کم نظیری را برای این پارک در تعامل خوب با مجموعه پارک‌ های علم و فناوری جهان برای تبادل اطلاعات و نوآوری‌ ها ایجاد کرد.

معتمد زادگان گفت: بر اساس همین تعاملات خارجی و همچنین رایزنی‌ ها با دولت و افزایش کیفیت و تنوع در خدمات و ایده‌ های نوآورانه بود که پارک علم و فناوری مازندران پارسال به سطح ۲ ارتقا یافت.

رئیس پارک علم و فناوری مازندران در این نشست از  پایان دوران اقتصاد مبتنی بر تبدیل نفت به دانش سخن گفت و افزود: اتفاقی که در چند دهه اخیر افتاده است تبدیل پول فروش نفت به دانش در دانشگاه‌ ها بود که به دلیل فقدان نوآوری و عدم ایجاد فناوری هیچ آورده‌ ای برای کشور نداشته است.

معتمد زادگان به کمبود زمین و اعتبارات برای استقرار پارک علم و فناوری در استان اشاره کرد و گفت: ایجاد شبکه نوآوری و فناوری راحل این مشکل است.

وی، افزود: در حال حاضر مقدمات راه اندازی شبکه نوآوری و فناوری استان هفته گذشته فراهم شد تا تمامی شرکت‌ های فناورانه و نوپا بتوانند از ظرفیت پارک علم و فن آوری بهره‌ مند شوند.

انتهای پیام/ م

همکاری علم و فناوری مازندران با کشور‌های مختلف

برچسب ها: اختراع ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.