فرماندار تایباد گفت: تجهیز و نظارت کامل در قرنطینه مرزی مستقر در سالن مسافری مرز دوغارون باتوجه به مرزی بودن شهرستان و حساسیت فراوان بسیارمهم وضروری است.

تجهیز ونظارت کامل درقرنطینه مرزی مستقر درسالن مسافری مرزدوغارون تایباد ضروری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ شرافتی فرماندار تایباد در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذائی افزود: آموزش همگانی، رعایت مسائل بهداشتی وترویج فرهنگ تغذیه صحیح در پیشگیری از ابتلاء به بیماری، موثر است و برگزاری کارگروه سلامت و امنیت غذایی، بسیار مهم و از کاربردی‌ترین مباحث کارگروه‌ها، تامین حوزه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی جامعه است.

وی تصریح کرد:توجه به سلامت وامنیت غذایی و پیشگیری ازشیوع بیماری ها‌ی واگیردار بسیارمهم است و باید دقت ونظارت جدی در این زمینه صورت گیرد.

فرماندار تایباد گفت:برگزاری جلسات کارشناسی و هماهنگی اعضای کارگروه سلامت وامنیت غذائی و ترویج فرهنگ مصرف نیازمند آموزش همگانی و عمومی است.
 
ریاست شبکه بهداشت و درمان تایباد هم با ارائه‌ی گزارشی از بیماری تب کریمه کنگو گفت:چگونگی کنترل و مهار بیماری، تعامل و همراهی مدیر دامپزشکی شهرستان و اهتمام جدی درخصوص نظارت جدی بر نحوه توزیع گوشت‌های دامی در شهرستان را با گشت زنی و نظارت کامل و همکاری شبکه بهداشت و درمان انجام گیرد.

دکتر موسوی افزود: توجه به اهمیت آموزش در روستاها، دهیاران می‌توانند کلاس‌های آموزشی شبکه بهداشت و درمان را با هدف پیشگیری از بیماری‌ها مشترک بین انسان و دام و سایر کلاس‌های آموزش وارتقای بهداشت وسلامت را برگزار کنند.

ریاست اداره آبفای شهری نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت تامین آب شرب سالم گفت:تدابیر‌ی مهم درخصوص تامین سلامت آب شرب انجام می‌شود و ازجمله انجام آزمایشات و نمونه برداری‌های روزانه از منابع تامین آب و مخازن ذخیره آب شهرستان و با اطمینان از سلامت و بهداشتی بودن آب را کاملا نظارت و تحت کنترل است.

وی افزود:تاکنون هیچ مشکلی درزمینه کیفی آب شرب نبوده و اگر مشکلی وجود داشته باشد بلافاصله اعلام و پیگیری لازم انجام میگردد، لازم است صرفه جوئی ومصرف درست دردستورکار مردم قرارگیرد تا با کمبود آب درفصل تابستان مواجه نشویم.

انتهای پیام//ز. ج


برگزاری کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذائی در تایباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.