استاندار گیلان همزمان با آغاز فصل برداشت برنج بر ضرورت ایجاد برند و کیفی سازی تولید این محصول تأکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری، استاندار گیلان در هشتمین جلسه کمیته تخصصی برنج استان که در موسسه تحقیقات برنج کشور برگزار شد، ایجاد برند و کیفی سازی تولید برنج را ضروری دانست و گفت: جلوگیری از اختلاط تولیدی برنج گیلان با برنج خارجی و ایجاد منفعت بیشتر برای کشاورزان از اهداف اصلی ماست.

وی بسته بندی با برند مشخص را معرف برنج تولیدی گیلان در سطح کشور و دنیا دانست و افزود: درج برند واحد بر محصول برنج گیلان علاوه بر تائید کیفیت آن محصول می‌تواند نقش بسزایی در ارتقاء بازار فروش این محصول داشته باشد.

استاندار با اشاره به اینکه امسال واردات غیررسمی منتفی است، افزود: دولت نسبت به واردات کالا‌ها به صورت مشخص ارز دولتی پرداخت می‌کند که در موضوع برنج، خارج از میزان تعیین شده امکان واردات وجود ندارد.

سالاری با بیان اینکه جلوگیری از واردات غیر رسمی به نفع برنجکاران است، اظهار داشت: اهتمام ما بر این است تا در تولید محصولات کشاورزی به ویژه برنج از مزرعه تا سفره برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی ادارات جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان را به نظارت بر میزان ضایعات برنج تولیدی از سوی شالیکوبی‌ها و اطلاع‌رسانی به کشاورزان ملزم و خاطرنشان کرد: بی تردید کشاورزان به واحد‌های شالیکوبی با کمترین درصد میزان ضایعات برنج تولیدی مراجعه می‌کنند که این اقدام باعث افزایش رقابت و رتبه‌بندی در بین آنان و نیز افزایش سطح کیفی محصول برنج می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت بررسی دقیق اعضای کمیته تخصصی برنج درخصوص جلوگیری از عرضه برنج به صورت فله از سال ۹۸ تأکید و تصریح کرد: اتحادیه شالیکوبی‌ها می‌تواند به منظور جلوگیری از عرضه برنج به صورت فله و یکپارچه سازی بسته بندی‌ها در قطعه‌های کوچک با توزیع‌کنندگان بزرگ و مهم کشور به توافق برسد.

 

انتهای پیام/ع

ارتقاء بازار فروش برنج با ایجاد برند و کیفی سازی تولید این محصول

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.