کارشناش واترپلو گفت: معتقدم مسائل غیرفنی تاثیری در اعلام نهایی ترکیب تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی نداشته است.

خاکبان: مسائل غیر فنی در انتخاب ملی پوشان واترپلو تاثیر گذار نبوده است/ قرعه خوبی در آسیا داریمدانیال خاکبان مربی و کارشناس واترپلو در گفتگو با خبرنگار حوزه پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ترکیب تیم ملی واترپلو برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت: هر شخصی در جایگاه خود می‌تواند درباره مسائل فنی و غیر فنی تیم ملی صحبت کند، اما تصمیم نهایی درباره ترکیب تیم ملی از سوی سرمربی و مربی تیم اتخاذ می‌شود. همه ما موظف هستیم به انتخاب کادر فنی احترام بگذاریم، چون نهایتاً آن ها باید پاسخگوی نتایج تیم باشد.

او ادامه داد: من هم به نظر کادر فنی احترام می‌گذارم، زیرا آن‌ها با توجه به شناختی که از بازیکنان داشته‌اند، برنامه‌های تیم ملی و اردو‌هایی که پشت سر گذاشته اند به این ترکیب رسیده اند.

خاکبان درباره اینکه آیا مسائل غیرفنی در انتخاب ترکیب تیم ملی واترپلو و خط خوردن قویدل و سالمی تأثیرگذار بوده است یا نه اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم مسائل غیرفنی و یا انضباطی در انتخاب نشدن این دو بازیکن تاثیرگذار باشد. من با سرمربی و مربی تیم در تعامل هستم و هفته‌ای چند بار تمرینات این تیم را پیگیری می‌کنم. بر این اساس معتقدم مسائل غیرفنی و ارتباطات هیچ‌گونه نقشی در انتخاب بازیکنان نداشته است. به هر حال کادر فنی هر تیم چهارچوب‌های دارند که بر اساس آن بازیکنان مد نظر خود را انتخاب می‌کنند. امین قویدل و محمد سالمی هر 2 از بازیکنان بسیار با اخلاق و فنی هستند.

کارشناس واترپلو افزود: تیم ملی فوتبال را در نظر بگیرید. در ابتدا انتقادات زیادی به کی روش وارد شد که برخی بازیکنان را انتخاب نکرده است، اما در نهایت تیم ملی در جام جهانی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد.

مربی واترپلو درباره حضور حسینی خالدی در ترکیب تیم ملی افزود: خالدی بازیکن جوان و با انگیزه‌ای است. او سال گذشته در مسابقات کشور‌های اسلامی و تورنمنت سنگاپور حضور داشت و با تیم ملی در اردوی صربستان شرکت کرد. به علاوه این که خالدی شنای بسیار خوبی هم دارد. او جای کسی را در تیم ملی نگرفته است، زیرا در پست پنجم بازی می‌کند. این درحالیست که امیر قویدل در پست ۲ بازی می‌کند و سالمی نیز دروازه‌بان است.

خاکبان درباره چگونگی عملکرد تیم ملی واترپلو در بازی‌های آسیایی جاکارتا بیان کرد: بازیکنان چند سالی است که در کنار یکدیگر تمرین می‌کنند و فدراسیونی تدارکات بسیار خوبی برای آن‌ها فراهم کرده است. با این شرایط باید تا حدودی انتظارات را برآورده کنند. ضمن اینکه قرعه خوبی نیز نصیب آن‌ها شده است. معتقدم می‌توانند به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کند. انتظارات از این تیم بسیار زیاد است. امیدوارم بتوانند جواب اعتماد فدراسیون را بدهند.

او درباره احتمال کسب مدال خاطر نشان کرد: مدال گیری نیز برای این تیم دور از دسترس نیست به شرط آنکه بتواند عملکرد خوبی از خود نشان دهند. مطمئناً رویارویی با ژاپن که فراتر از آسیاست برای تیم ملی مشکل خواهد بود. در برابر تیم چین نیز اگر بازیکنان بتوانند برنامه‌های مدنظر سرمربی را به خوبی اجرا کنند پیروزی قابل دسترس است.


بیشتر بخوانید: شهریه‌های میلیونی آموزش شنا در پایتخت


انتهای پیام/ 

اظهارات خاکبان درباره ترکیب تیم ملی شنا برای جاکارتا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار