رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره گروه بندی واترپلو در آسیا گفت: واترپلو در گروه آسانی قرار نگرفته و بازی های سختی پیش رو دارد.

به گزارش خبرنگار  پایه و آبی گروه ورزش باشگاه  خبرنگاران جوان ؛ محسن رضوانی در نشست خبری فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در خصوص بازی‌های آسیایی اندونزی اظهار کرد: از اسفندماه تمرینات تیم ملی شیرجه شروع شد. تیم شیرجه با 4 ورزشکار به اردوی آذربایجان رفت که از استخرهای استاندارد و به روز برخوردار است. تیم شیرجه از امکانات حرفه‌ای این کشور استفاده کرد و پس از آن به تهران بازگشت. ملی‌پوشان شیرجه 15 روز در تهران تمرینات خود را ادامه دادند و پس از آن با دو ملی‌پوش عازم کاپ جهانی ایتالیا شدند تا در مسابقات این کشور شرکت کنند. تیم ملی شیرجه ایران با حضور شهرام نظرپور و مجتبی ولی‌پور عازم جاکارتا خواهد شد. ما امیدواریم که در شیرجه جزو 4، 5 تیم برتر باشیم.

کره جنوبی و ژاپن از رقبای اصلی  ما هستند

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه واترپلو ادامه داد: چین قهرمان بلامنازع شیرجه دنیاست کشور مالزی نیز در چند سال گذشته رشد بسیار خوبی در شیرجه داشته است به طوریکه در بازی‌های المپیک عنوان قهرمانی را هم به دست آورد. کره جنوبی و ژاپن در شیرجه هماهنگ و سکوی 10 متر جزو رقبای اصلی ما هستند. بیشترین امیدواری ما در رشته هماهنگ است و امید داریم که در این رشته موفق شویم.

رضوانی با اشاره به تمرینات تیم ملی واترپلو تصریح کرد: چیریچ از 3 سال پیش هدایت تیم ملی واترپلوی ایران را برعهده گرفت. او در این 3 سال تیم واترپلوی ایران را متحول کرد و در حال حاضر 80 درصد تیم ایران را جوانان تشکیل می‌دهند. آماده‌سازی تیم واترپلو برای بازی‌های آسیایی از دوم فروردین ماه استارت خورد. ملی‌پوشان واترپلو عازم کمپ ایتالیا شدند و در این کشور تمرینات خود را ادامه دادند.

او افزود: با هماهنگی که با فدراسیون چین داشتیم در اردوی تدارکاتی این کشور شرکت کردیم و چند مسابقه نیز با تیم‌های چین برگزار کردیم. پس از آن چینی‌ها به ایران آمدند و اردوی 6 روزه‌ای را در تهران برگزار کردند. چین یکی از رقبای اصلی ما در بازی‌های آسیای است آنها تمرینات ویژه‌ای را دارند و پس از پایان اردوی خود در تهران عازم ژاپن شدند و در چند کشور اروپایی نیز اردوی خود را برگزار کردند.

عازم سنگاپور می شویم تا با تیم ملی این کشور اردوی مشترک داشته باشیم

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه واترپلو گفت: تیم ملی واترپلوی ایران پس از اردوی مشترک با چینی‌ها در ماه مبارک رمضان عازم صربستان شد. یکی از مربیان خوب صربستانی نیز به همراه چیریچ مسئولیت هدایت تیم ایران را برعهده داشت. تیم ملی واترپلو یک هفته قبل از بازی‌های آسیایی عازم سنگاپور خواهد شد و در این کشور با تیم ملی سنگاپور تمرین مشترک برگزار خواهد شد.

رضوانی اظهار داشت: در رشته شنا 5 سهمیه داشتیم اما با توجه به حساسیت کادر فنی درخصوص رکوردها و میزان آمادگی بازیکنان، 4 شناگر را به جاکارتا اعزام خواهیم کرد. در نظر داشتیم که شایسته‌ها به بازی‌های آسیایی اعزام شوند در همین راستا مهدی انصاری، سینا غلامپور، بنیامین قره‌حسن‌لو و علیرضا یاوری به بازی‌های آسیایی می‌روند.

او در خصوص آماده‌سازی تیم ملی شنا اظهار داشت: 3 شناگر بزرگسال ما فرداشب عازم ترکیه می‌شوند شناگران ما پیش از این نیز به همراه شناگران جوان ما در مسابقات تایلند حضور پیدا کردند.


بیشتر بخوانید:

سرمربی تیم ملی واترپلو: برگ برنده را در بازی‌های تدارکاتی رو نمی‌کنم / ایران را دوست دارم

زمانبندی مسابقات واترپلو بازی‌های آسیایی جاکارتا اعلام شد


تیم های اعزامی به بازی های آسیایی از اردو های خوبی بهره مند شدند

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه واترپلو افزود: با توجه به استانداردها و حمایت‌هایی که صورت گرفته تیم‌های اعزامی به جاکارتا از اردوهای تدارکاتی خوبی بهره‌مند شدند. واترپلو بهترین اردوهای تدارکاتی را پشت سرگذاشته است. این اردوهای تدارکاتی ماحصل تفاهمنامه فدراسیون ایران و ایتالیاست که جا دارد از وزیر ورزش و جوانان در این خصوص تشکر کنم.

رضوانی خاطرنشان کرد: ما درخصوص تدارکات تیم‌ها، هزینه‌ها را مدیریت کردیم. در شیرجه و واترپلو هزینه‌ای جهت حضور در کمپ ایتالیا متقبل نشدیم. در چین میهمان بودیم وقتی که آنها نیز آمدند هزینه‌ای پرداخت نکردیم. در حال حاضر نیز با توجه به حضور تیم ملی چین در ایتالیا، آنالیزورهای ایتالیا از روند آماده‌سازی چینی‌ها اطلاعاتی را به ما می‌دهند.

قرعه تیم ملی واترپولو آسان نیست

او در پاسخ به این سوال که ارزیابی اش درخصوص گروه‌بندی تیم ملی واترپلو در بازی‌های آسیایی چیست، گفت: در گروه آسانی قرار نگرفته‌ایم و بازی‌های سختی را پیش رو به خصوص با تیم ملی قزاقستان داریم. تیم ایران برای کسب مدال با چین رقابت می‌کند. سرمربی تیم ملی چین قبلا سرمربی آقای چیریچ بوده است. این دو مربی به خوبی از تفکرات یکدیگر باخبرند و همدیگر را رصد می‌کنند. واترپلوی ایران در دو دوره قبل بازی‌های آسیایی غایب بود. با این وجود با انگیزه و با روحیه بالایی برای کسب بهترین نتیجه در جاکارتا آماده می‌شود، ما مدال بازی‌های آسیایی را می‌خواهیم و برای آن تلاش می‌کنیم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه واترپلو تاکید کرد: برای تدارکات و آماده‌سازی 3 رشته (شنا، شیرجه و واترپلو) برای حضور در بازی‌های آسیایی تبعیضی قائل نشدیم. اگرچه در رشته واترپلو امید زیادی به کسب مدال داریم اما به هیچ وجه برای شنا و شیرجه کم نگذاشتیم.


رضوانی درخصوص سهمیه پنجم شنا نیز اظهار داشت: با توجه به حد نصاب‌های در نظر گرفته شده، شناگر پنجم به بازی‌های آسیایی اعزام نمی‌شود ما بر اساس نگاه عادلانه این تصمیم را گرفتیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار