حجت الاسلام فقیهی از آغاز ثبت نام در نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از امروز هفتم مرداد 97 خبر داد.

آغاز ثبت نام در هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از امروزبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام محمدرضا فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در نشست خبری نوزدهمین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات که صبح امروز در این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: در دوره هجدهم بیش از ۱۹۱ هزار نفر ثبت نام کرده اند که حدود ۲۲۸۸۵  هزار نفر در دوره قبل و در قالب ۶۳۰کاروان اعزام شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد۶۱۶۳ دانشجو متاهل، دختران۳۶۱۰، پسران۳۰۵۰ و اساتید هم ۱۰۳۹نفر ، کارمند دانشگاه هم ۲۶۲۵ نفر اعزام شدند؛ در دوره گذشته ۵۱ درصد اعزام ها مربوط به متاهلین و مابقی از اساتید، دانشجو‌ها و کارکنان دانشگاه بوده است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان افزود: ثبت نام این دوره از امروز هفتم مرداد آغاز و تا چهاردهم همین  ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام فقیهی افزود: از مجموع اعزام‌های سال گذشته‌ 29.5 درصد مربوط به دانشجویان وزارت علوم، 24.9 درصد دانشجویان وزارت بهداشت، 17 درصد دانشگاه آزاد، 12 درصد غیرانتفاعی و فرهنگیان و 16 درصد پیام نور، فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی بوده که بیشترین اعزام‌ها مربوط به دانشجویان وزارت علوم و بهداشت است.

15مرداد؛ آغاز قرعه کشی نوزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان 

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان‌ تصریح کرد: از مجموع اعزام‌های سال گذشته سه کاروان مربوط به بنیاد نخبگان و پنج کاروان مربوط به دانشجویان ایرانی خارج از کشور بوده است و 62.2 درصد دانشجویانی بودند که برای اولین بار مشرف‌ می‌شدند، سال گذشته به سه هزار و 13 نفر وام اعطا شد.

حجت الاسلام فقیهی‌ در ادامه در خصوص ثبت نام اعزام دانشجویان در این دوره گفت: ثبت نام‌ها از امروز و به مدت یک هفته تا 14 مرداد ماه سال جاری در سایت مربوطه آغاز می‌شود و حتی‌ الامکان‌ به دانشجویان توصیه می‌شود ثبت نام‌های خود را به روزها و ساعات پایانی موکول‌ نکنند.

وی در ادامه در خصوص قرعه کشی این دوره گفت: قرعه کشی این دوره پس از پایان ثبت نام یعنی 15 مرداد ماه آغاز می‌شود و اعزام‌ها نیز از 24 مرداد ماه آغاز و اول آبان‌ ماه پایان می‌یابد.

زمان اعزام بیستمین دوره عتبات دانشجویی

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان‌ عنوان کرد: در این دوره 186 کاروان با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته  به عتبات اعزام می‌شوند که از این میان 116 کاروان به صورت هوایی و 70 کاروان به صورت زمینی اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام فقیهی‌ گفت: قرار است در این دوره دانشجویانی از دانشگاه‌هایی  نظیر امیرکبیر‌، تهران، شهید بهشتی و غیره را به صورت دانشگاهی به دوره نوزدهم عتبات دانشگاهیان‌ اعزام کنیم، همچنین با هماهنگی‌ که با بانک ملت صورت گرفته است وام این دوره افزایش یافته است، به طوری که برای سفر هوایی 2 میلیون با کار‌مزد 4 درصد و زمینی یک میلیون و 300 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص مجوز خروج از کشور نیز گفت: اخذ مجوز خروج از کشور از طریق ستاد عتبات و عمره‌ دانشگاهیان انجام می‌شود و دانشجویان مشمول‌ نظام وظیفه نیز با تفاهم نامه‌ای که با این سازمان منعقد شد مجوز خروج از کشور این دانشجویان را این ستاد تعهد کرده است.

حجت الاسلام فقیهی‌ در خصوص علت تأخیر ثبت نام این دوره گفت: علت تأخیر در این دوره به دلیل مشکلات ارزی‌ بود که با موافقت دولت ارز در اختیار عتبات دانشگاهیان‌ قرار گرفت و توانستیم‌ دوره نوزدهم را از اواخر ماه جاری آغاز کنیم.

وی در خصوص افزایش نرخ عتبات در مناسبت‌ها نیز گفت: کاروان‌هایی نظیر مناسبت‌های مختلف مانند عید غدیر، ماه محرم و غیره 10 درصد افزایش می‌یابد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان‌ در خصوص اعزام دوره بیستم گفت: مرحله اعزام دوره بیستم پس از میان ترم‌ دانشجویان در سال تحصیلی آینده آغاز می‌شود و بنا داریم دانشجویان بیشتری را در این دوره اعزام کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار