معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: اواخر هفته جاری نرخ عتبات دانشگاهیان در دوره نوزدهم اعلام می‌شود.

اواخر هفته جاری نرخ عتبات دانشگاهیان در دوره نوزدهم اعلام می‌شودبه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  از آنجا که نوسانات ارزی ارتباط مستقیمی با جامعه و کارهای امروزی دارد، این بار مشکل اصلی را برای عتبات دانشگاهیان به وجود آورده است.

در حالی که هر ساله ستاد عمره  و عتبات دانشگاهیان در اوایل تیر ماه ثبت نام قرعه کشی دانشجویان عتبات را در ایام تابستان انجام می‌داد و از مرداد ماه اعزام‌های دانشگاهیان به سفرهای معنوی آغاز می‌شد، اما امسال تا به امروز هیچ خبری مبنی بر ثبت نام و اعزام دانشجویان به عتبات به گوش نمی‌رسد و این در حالی است که با افزایش نرخ ارز، یکباره این اعزام‌ها متوقف شده و ستاد عتبات دانشگاهیان با مشکلات ارزی دست و پنجه نرم می‌کنند.


بیشتر بخوانید: افزایش هزینه سفرهای عتبات دانشجویی


در این باره محمد زارع معاون اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه و کنکور گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تأخیر در زمان ثبت نام دانشجویان به عتبات عالیات گفت: متأسفانه به دلیل نوسانات قیمت ارز، دوره نوزدهم عتبات دانشگاهیان کمی به تأخیر افتاده است و شرکت مربوطه باید هزینه‌ها و قیمت نهایی و ایر‌لاین‌های این دوره را قطعی اعلام کند.

وی ادامه داد: احتمالا تا پایان هفته آینده هزینه‌های مربوطه در این خصوص اعلام می‌شود و در این صورت ثبت نام دانشجویان از سر گرفته می‌شود.

بنابراین دانشجویان بسیاری منتظر باز شدن سامانه عتبات هستند چرا که پیش پا افتاده‌ترین هزینه‌ای که می‌تواند سفر دانشگاهیان به این سفر معنوی باشد را نوسانات ارزی تحت تاثیر خود قرار داده است.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا مسئولان ذیربط درباره این موضوع تدبیر خاصی خواهند داشت  یا شاهد افزایش قیمت اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار