معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: خروج مرغ، ماهی و گوشت قرمز از مرز شلمچه ممنوع است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛سید علی موسوی معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در راستای تنظیم بازار شهرستان های آبادان و خرمشهر خروج انواع ماهی، گوشت قرمز و مرغ از منطقه آزاد اروند توسط گردشگران به مقصد عراق تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی افزود:این ممنوعیت در راستای کنترل روند عرضه و تقاضا و تنظیم بازار در محدوده منطقه آزاد اروند برای گردشگران خارجی و به خصوص گردشگران عراقی که بدون روادید به شهرستان های آبادان و خرمشهر سفر می کنند اعمال می شود.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مسولیت اجرای این مصوبه برعهده فرمانداران شهرستان های آبادان و خرمشهر بعنوان مسئولین ستاد تنظیم بازار است ضمن اینکه این بخش نامه به گمرک، پایانه مرزی شلمچه و نیروی انتظامی ارسال شده است.

موسوی افزود: از آذرماه تاکنون بیش از 400 هزار نفر اتباع خارجی بخصوص hc کشور عراق وارد منطقه آزاد اروند شدند.

وی همچنین گفت:با پیگیری شورای عالی مناطق آزاد و رایزنی انجام شده با سازمان توسعه تجارت و دستور معاون اول رئیس جمهور به زودی سامانه ثبت سفارش کالای مناطق آزاد در منطقه آزاد اروند راه‌اندازی می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد افزود:این سامانه فقط در مناطق آزاد ثبت سفارش کالا را بر اساس قوانین مناطق آزاد انجام می‌دهد و کلیه کالاهای همراه مسافر، ماشین آلات تولیدی از طریق این سامانه ثبت سفارش و وارد می شود.

انتهای پیام / د

ممنوعیت خروج انواع ماهی، گوشت قرمز و مرغ از منطقه آزاد اروند

برچسب ها: عراق ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.