مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: قانون مالیات بر ارزش افزوده در راستای توزیع ثروت و کاهش آثار فقر در جامعه عمل می‌کند.

 یعقوب مزرعه لی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در گفت وگو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ با تاکید بر آثار مثبت قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان یک قانون ملی- محلی اظهار داشت: اجرای این قانون علاوه بر نقش آفرینی در تامین هزینه‌های جاری و عمرانی کشور باعث توسعه شهر‌ها و روستا‌های کوچک و بزرگ شده و از این طریق به گسترش عدالت در جامعه کمک می‌کند.
وی افزود: ۴۷.۴ درصد از مالیات بر ارزش افزوده ردیف جداگانه داشته و به طور مشخص صرف مقاصدی، چون توسعه رفاه در شهر‌ها و روستا‌ها (۳ درصد)، بخش سلامت (یک درصد) و توسعه ورزش در جامعه (۰.۲۷ درصد) می‌شود.
مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی در ادامه از رشد متوسط ۵۷ درصدی در پرداختی عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری‌های آذربایجان غربی در سال ۹۶ ناشی از تغییر در نحوه تسهیم این عوارض و توزیع آن به صورت استانی خبر داد.
مزرعه لی افزود: این تغییر باعث شد شهرستان‌های کوچک و کمتر برخورداری مثل اشنویه، چالدران، پلدشت و پیرانشهر شاهد رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در برخورداری از عوارض درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده شوند.
انتهای پیام/ح


صحبت‌های مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.