مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان سمنان زیر کشت خربزه قرار دارد که پیش‌بینی برداشت ۱۵۰ هزار تن خربزه چندان دور انتظار نیست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ابوالفضل شاه مرادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: خربزه از استان سمنان به شش کشور اروپایی صادر می‌شود که صادرات رقم زرد جلالی یا زرد ارگون به میزان یک هزار و ۷۰۰ تن و به ارزش چهار میلیون دلار است.

وی ضمن بیان اینکه با کاهش سطح زیر کشت خربزه به میزان دو هزار و ۵۰۰ هکتار به نسبت سال گذشته شاهد عملکرد مطلوب تولید این محصول بودیم، ابراز داشت: میانگین عملکرد کشت خربزه در هر هکتار ۲۵ تن است که این میزان در برخی شهرها به ۴۰تن در هکتار می‌رسد.

شاه‌مرادی بابیان اینکه گرمسار دارای بیشترین سهم در تولید خربزه استان است، تصریح کرد: در یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی گرمسار خربزه کشت می شود که این میزان ۳۰ درصد کل اراضی زیر کشت خربزه در استان سمنان به شمار می‌رود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: رقم خربزه در استان سمنان تولید می شود و چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان سمنان زیر کشت خربزه قرار دارد که پیش‌بینی برداشت ۱۵۰ هزار تن خربزه چندان دور انتظار نیست.

انتهای پیام / گ

خربزه استان سمنان به ۶ کشور اروپایی صادر می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.