مدیر شرکت کشت و دامداری فکا اصفهان اعلام کرد : روزگاری برای راه‌اندازی گاوداری در ایران از هلند جنین گاو وارد می‌شد، اما امروز ایران به عنوان صادرکننده جنین گاو شناخته می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، جمشید جلیل‌نژاد در حاشیه بازدید رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از شرکت کشت و دامداری فکا اصفهان از آغاز صادرات جنین و گوساله این شرکت به کشورهای آسیای میانه، افغانستان، عراق و عمان خبر داد وتولید جنین آزمایشگاهی و تولید جنین  بیوتکنولوژیک از گاوهای مرده را یکی از تولیدات مهم این شرکت برشمرد و یادآور شد: تولید گوساله های حاصل از تخمک و فروش سالانه 800 راس تلیسه آبستن از دیگر تولیدات این شرکت است.

وی با بیان اینکه این شرکت از سال 1357 فعالیت خود را در 700 هکتار  آغاز کرد و امروز با 10 هزار رأس دام یکی از بزرگترین تولیدکنندگان شیر کشور به شمار می‌آید ، متوسط تولید روزانه شیر در این مجتمع را 160 تن و سالانه 60 هزار تن اعلام و خاطرنشان کرد: 210 نفر به صورت مستقیم در این واحد تولیدی فعالیت می کنند.

به گفته مدیر شرکت کشت و دامداری فکا اصفهان ، توسعه این مجموع به دلیل کمبود منابع آبی و حمل و نقل مواد غذایی در استان اصفهان متوقف مانده است.

جلیل‌نژاد کمبود مواد غذایی برای خوراک دام، افزایش هزینه حمل و نقل، کمبود منابع آبی و کم توجهی به تحقیق و توسعه از چالش‌های این شرکت تولیدی برشمرد و اذعان داشت: هزینه‌های تحقیق و توسعه باید به صورت هزینه سرمایه‌ای دیده شود تا تولیدات جدیدی را به بازار عرضه کند.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان  هم در حاشیه بازدید از شرکت کشت و دامداری فکا اصفهان اظهار کرد: باید از مزیت‌های تولیدی داخل در بازارهای خارجی نهایت استفاده را ببریم و صنعت دامپروری با توجه به پیشینه‌اش در ایران می‌تواند یکی از مزیت‌های صادراتی و تولیدی ایران باشد.

سیدعبدالوهاب سهل‌آبادی افزود: ایران در برخی از رشته‌های صنعتی نمی‌تواند با کشورهای پیش رو رقابت نزدیکی داشته باشد اما در صنعت دامپروری و کشاورزی توانایی رقابت دارد؛ افزایش نرخ دلار نمی‌تواند صادرات را به یک باره افزایش دهد، بلکه باعث برهم ریختن بازار و بی‌ثباتی می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار