رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد گفت: طرحی با عنوان شهر دوست‌دار کودک را در دست بررسی داریم که عمده مباحث این طرح به مباحث کودک آزاری و شهر ایمن برای کودکان مربوط می‌شود.

مشهد شهر دوست‌دار کودک می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد سیدمحسن حسینی‌پویا رییس کمیسیون حقوقی شورای شهر مشهد افزود: شورای اسلامی شهر مشهد به نوبه خود در حال تلاش برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و امیدواریم این طرح جامع نیز تا مهرماه سال جاری تکمیل شود و به تصویب برسد.

وی ادامه داد: در حوزه آسیب‌های اجتماعی همانند کودک آزاری صرف حمایت قضایی کافی نیست و آگاه‌سازی مردم و به ویژه کودکان به دلیل اینکه از مواردی که آن‌ها را تهدید می‌کند آگاه شوند نیز ضرورت دارد.

حسینی پویا گفت: در این طرح به صورت کلی چند بخش را مدنظر قرار دادیم که عبارتند از؛ ایمنی و استاندارد سازی خیابان‌ها و فضا‌های عمومی برای کودکان، ایمنی برای کودکان از نظر آسیب‌های اجتماعی، همراهی کودک با طبیعت تا کودکان صرفا زندگی ماشینی را تجربه نکنند و شهرسازی مناسب کودکان تا ساختاری شهری برای‌شان مناسب باشد.

رییس کمیسیون حقوقی شورای شهرافزود: آموزش به والدین، مربیان کودکان و مدارس و خود کودکان باید به یک بسیج عمومی تبدیل شود و همه وارد میدان شوند. باید بپذیریم مساله کودک‌آزاری تهدیدی است که در جامعه وجود دارد، یک واقعیت است و چنانچه بخواهیم صورت مساله را پاک کنیم و میزان آمار را پوشیده نگه داریم، دردی دوا نمی‌شود و فقط باعث این می‌شود تا در آینده بیشتر غافلگیر شویم.

وی ادامه داد: پس از پذیرش این واقعیت باید به سمت مقابله با آن حرکت کنیم که بخشی از آن قضایی و بخش دیگرش فرهنگ‌سازی است. اگر کودکان از تهدیدات پیرامون خودشان آگاه باشند تا حد زیادی می‌توانند از خود مراقبت کنند.

حسینی پویا گفت: به نوبه خود متوجه این واقعیت تلخ شده و از چندین ماه گذشته فعالیت‌هایی را دراین‌باره آغاز کرده‌ایم. از جمله این اقدامات برگزاری همایشی با موضوع کودک‌آزاری بود که در این همایش از متخصصان حوزه‌های روان‌شناسی، علوم اجتماعی، حقوق و جرم‌شناسی دعوت کردیم و به ارائه نظرات و راهکارهای‌شان پرداختند که با استقبال خوبی مواجه و منتهی به این شد که کارگاه‌هایی را در دست اقدام داریم تا با برگزاری آن‌ها افرادی را آموزش دهیم که این مربیان به سایر مربیان و کودکان آموزش دهند تا بدین ترتیب آگاهی عمومی افزایش یابد.


انتهای پیام//ف. ن.
 
 
 

کودک آزاری تهدیدی است که در جامعه وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.