تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از بسترهای خوب برای ایجاد کارآفرینی است، گفت: با ایجاد زمینه می‌توان 400 شغل در فضای مجازی ایجاد کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی ظهر امروز در جشنواره ملی فرهنگ کارآفرینی بانوان اظهار داشت: یکی از اهداف برگزاری این برنامه ارزشمند و قابل تقدیر این است که نشان داده شود بانوان نیز مانند مردان می‌‌توانند در حوزه تولید ورود داشته باشند و نوع نگاه به بانوان در فرهنگ اسلامی با فرهنگ غربی متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه نگاه و رویکرد ما به بانوان فاقد افراط و تفریط است، بیان کرد: باید ظرفیت‌های این حوزه شناسایی شود و موانع و مشکلات موجود بر سر راه کارآفرینان نیز از سوی مسئولان شناسایی و برطرف شود.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: کارآفرینان باید از چتر حمایت قانون برخوردار باشند و از سوی دیگر باید حمایت مالی لازم نیز از آن‌ها صورت بگیرد تا بتوانند ایده خود را در خدمت تولید و کارآفرینی قرار دهند و در نهایت ‌باید بتوان محصول نهایی را به فروش برسانند. باید از ظرفیت‌های فضای مجازی که بستر مناسبی برای کارآفرینی دارد به درستی استفاده کنیم و بانوان و کارآفرینان نیز می‌توانند از این ظرفیت و فضا استفاده کنند.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در فرهنگ غربی زنان صرفاً عنصری مصرف‌کننده هستند، بیان کرد: با این حال این حرکت بیانگر این است که زنان نیز می‌توانند با شناسایی ظرفیت‌های خود در جامعه از آن‌ها در راستای تولید و کارآفرینی بهره بگیرند.

حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه با بیان اینکه کارآفرینی می‌‌تواند ارتباط مستقیمی با خودکفایی و تولید در جامعه داشته باشد، ادامه داد: ظرفیت‌های بسیاری در حوزه کارآفرینی در کشور وجود دارد و صرفا باید این ظرفیت‌ها از سوی کارآفرینان و سرمایه‌گذاران شناسایی شود و به این حوزه ورود داشته باشند. برای مثال کشورهای با ارتباط دریایی کمتر از این ظرفیت بهره 50 درصدی می‌برند حال آن که بهره ما در این حوزه 3 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: این حوزه برای آستان قدس رضوی واجد اهمیت است و شاهد هستید که این نمایشگاه برپا شده تا حمایت آستان قدس رضوی را از حوزه تولیدات خانواده و بانوان اعلام کنیم و فرصتی برای تولید و فروش و به تبع آن خودکفایی خانواده‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/س

توضیحات تولیت آستان قدس در حمایت از کارآفرینان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.