استاندار مازندران با اشاره به وجود بیش از سه هزار و ۳۰۰ مسجد و نمازخانه در استان گفت: بیش از دو هزار مسجد استان فاقد روحانی هستند.

به گزارشگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  ، محمد اسلامی پیش ازظهر شنبه در نشست با مسئولان کانون‌های فرهنگی مساجد استان با بیان اینکه برخی مساجد استان تنها محل برگزاری مجالس ختم شده اند،اظهار داشت: نداشتن روحانی و برپانشدن نمازجماعت از جمله آسیب‌ها به شمارمی رود.

وی با تاکید براینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از موازی کاری و چندگانگی باید پرهیز کنیم اظهار داشت: مسجدی که روحانی ندارد و یا اینکه فقط نمازجماعت در آن برپا می‌شود، نمی‌تواند کارکرد واقعی خود را ایفا کند.

استاندار مازندران، خواهان برنامه ریزی جامع و فرهنگی برای جذب جوانان و نوجوانان به این مراکز فرهنگی شد و گفت: باید نسبت به فعال سازی و تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد اقدام و برنامه ریزی کنیم.

مازندران دومین استان عالم پرور استان

اسلامی، موازی کاری را از چالش‌های مهم جامعه بیان و تصریح کرد: مازندران دومین استان عالم پرور استان به شمار می‌رود و نداشتن روحانی در مساجد زیبنده استان نیست.

وی بر لزوم تسریع در ساخت خانه‌های عالم تاکید کرد و گفت: باید خانه‌های عالم در تمام طول سال مورد استفاده قرار گیرد و از افراد تحصیل کرده برای خدمت در مسجد بهره گیری شود.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.