سردار نورعلی یاری گفت: حماسه سازی مردم ایوان در تنگه کوشک طی دوران دفاع مقدس برای همیشه در تاریخ ثبت شد.

حماسه مردم ایوان در تنگه کوشک در تاریخ ثبت شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام; سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: شهرستان ایوان در پایان جنگ شاهد هجوم نیروهای زرهی دشمن از طریق جاده سومار به ایوان و تنگه کوشک بود که با اقدام به موقع رزمندگان، بسیجیان و عشایر ایوان، دشمن مجبور به عقب نشینی از مناطق غربی شهرستان شد.

وی افزود: شهرستان ایوان در پشتیبانی از جبهه میانی جنگ و به خصوص جبهه سومار نقش مهمی داشت ، بارها مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفت و در طول جنگ ۳۶۶ شهید و یک هزار و ۵۷ نفر جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

یاری اضافه کرد: مردم شهرستان ایوان، پس از اطلاع یابی از حمله عراق به خاک این شهرستان با تشکیل بسیج مردمی و با حمایت ارتش به ویژه هوانیروز و ژاندارمری سابق به مقابله با نیروهای رژیم بعث در منطقه تنگ کوشک پرداختند.

وی افزود: در جریان این واقعه سه تن از مدافعان تنگ کوشک از جمله شهید خرم رودی فرمانده ژاندارمری وقت و ۲ تن از نیروهای بسیج مردمی در منطقه کوشک به فیض شهادت نایل شدند تا بار دیگر ثابت شود که ایران جای یکه تازی دشمنان نبوده و تا ابد نخواهد بود.

فرمانده انتظامی استان ایلام در پایان به رشادت های شهید خرم رودی اشاره کرد و گفت: این شهید والامقام در روز سوم مرداد ۶۷ صبح روز عرفه در ۴۰ کیلومتری غرب پایگاه سپاه شهرستان ایوان به نام تنگه کوشک در حالی که با نیروهای مردمی و قهرمان ژاندارمری راه را بر تانک های متجاوز رژیم بعث سد کرده بود در حماسه غرور آفرین پس از نابود کردن ۲ تانک دشمن و بسیاری از ادوات زرهی دشمن قهرمانانه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/اس

حماسه تنگه کوشک در ایوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.