رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: با توجه به احتمال وقوع سونامی در سواحل مکران، دستگاه‌های شتاب نگار زلزله در چابهار و نوار ساحلی مکران نصب می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ محمد شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: با توجه به اینکه در کشور ۵ هزار کیلومتر مرز آبی داریم، اما به بخش دریا در زمینه توسعه اقتصادی به اندازه کافی توجه نشده است.

وی با اشاره به وجود امکانات مناسب برای توسعه دریا محور گفت: حدود ۲ درصد­GDP­ (تولید ناخالص داخلی) به امکانات دریایی مربوط می‌شود که این میزان با برنامه ریزی می‌تواند به ۱۰ درصد هم برسد.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره توسعه دریامحور گفت: سواحل مکران یکی از مهمترین مراکزی است که می‌تواند مرکز توسعه دریایی کشور قرار گیرد. همچنین نقش استراتژیک در توسعه اقتصادی خواهد داشت. ولی جای تاسف است که چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران با وجود داشتن امکانات گسترده شاهد سکونت بیش از ۶۰ درصد مردم این شهر در بافت‌های ناکارآمد شهری هستیم که این اتفاق قابل توجیه نیست و باید برنامه‌های توسعه‌ای برای رفع این معضل تهیه و تدوین شود.

این مقام مسئول مهمترین محور توسعه چابهار را توسعه حمل و نقل این منطقه دانست و افزود: در جلسه ای­ که با سایر معاونان وزیر راه و شهرسازی داشتیم موضوعات مختلف حمل و نقل و شهرسازی چابهار اعم از دریایی، زمینی، ریلی و هوایی مطرح شد که اجرای آن‌ها می‌تواند فرصت‌های گسترده‌ای برای توسعه ایجاد کند.

انتهای پیام/گ

احتمال وقوع سونامی در مکران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار