پارلمان اسپانیا با ۱۷۳ رای منفی، طرح بودجه نخست‌وزیر جدید این کشور را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز،  پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، روز جمعه با نخستین بحران سیاسی بزرگ خود از زمان به دست گرفتن قدرت در این کشور از اول ژوئن رو به رو شد. پارلمان اسپانیا طرح بودجه سانچز را رد کرد. 

پدرو سانچز سوسیالیست در راس یک دولت اقلیت شاهد بود که شماری از شرکایش در ائتلاف از وی حمایت نکردند. دو حزب منطقه کاتالونیا یعنی حزب دموکراتیک کاتالونیا و حزب چپ جمهوری‌خواه کاتالونیا و همچنین جنبش چپ‌گرای پودموس ترجیح دادند در رای‌گیری برای بودجه که در آن کاهش کسری بودجه جدیدی پیش‌بینی شده است، شرکت نکنند.

در حالی که تنها 84  نماینده از 350 نماینده پارلمان اسپانیا به این بودجه رای دادند، پدرو سانچز و در واقع حزب سوسیالیست نتوانست بدون حمایت متحدان که به پس از استیضاح ماریانو راخوی، نخست وزیر پیشین اسپانیا، به سانچز برای رسیدن به قدرت کمک کرده بودند، طرح بودجه را به تصویب برساند.

173 تن به طرح بودجه رای منفی و 86 تن نیز رای ممتنع دادند. این شکست نشانه بی‌ثباتی ائتلاف حاکم است. روز پنج شنبه نشستی در دفتر نخست وزیر با حضور نمایندگان هفت حزب حامی ائتلاف با هدف دستیابی به دیدگاه‌های مشترک برگزار شد. اما این نشست کاملا بی‌فایده بود؛ زیرا مواضع این احزاب بسیار دور از هم بود.

پودموس خواستار بودجه بسیار انعطاف پذیر در حوزه کسری بودجه عمومی بود که این با مخالفت دولت رو به رو شد. 

اوضاع برای پدرو سانچز از زمان به قدرت رسیدن در ماه ژوئن به خوبی پیش می‌رفت تا جایی که برخی کارشناسان از این دوران به عنوان ماه عسل سانچز یاد می‌کردند که به نظر می‌رسد حالا به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار