پس از ماه‌ها بحران، چهره سیاسی جدید اسپانیا، امیدواری در خصوص نزدیکی میان مادرید و جدایی طلبان کاتالونیا را به همراه دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس24، روز گذشته به طور همزمان نخست وزیر جدید اسپانیا در مادرید و کابینه جدید کاتالونیا در بارسلونا سوگند یاد کردند.

کیم تورا، رئیس جدایی طلب منطقه کاتالونیا پس از سوگند پدرو سانچز، نخست وزیر سوسیالیست جدید اسپانیا را به مذاکره دعوت کرد. مراسم سوگند پدرو سانچز روز گذشته در حضور فلیپه ششم پادشاه اسپانیا برگزار شد. ماریانو راخوی، نخست وزیر محافظه کار اسپانیا روز جمعه با رای نمایندگان پارلمان برکنار شد.

سانچز وظیفه سنگین تشکیل دولت جدید را برعهده دارد. دولتی که بر اکثریت متزلزل پارلمانی با هشتاد و چهار کرسی در پارلمان استوار خواهد بود. پدرو سانچز در نخستین سخنرانی خود به عنوان نخست وزیر، وعده ازسرگیری مذاکرات با جدایی‌طلبان کاتالونیا را مطرح کرد.

حالا منطقه کاتالونیا هم کابینه جدیدی دارد که کار خود را از صبح روز شنبه پس از کسب حمایت مادرید آغاز کرده است. کابینه جدید به ریاست کیم تورا از نزدیکان کارلس پوژدمون، رئیس سابق کاتالونیا، شامل سیزده وزیر جدید است که هیچ یک از آنها زندانی یا در تبعید نیستند. در نتیجه مادرید باید به قیومیت کاتالونیا که از اکتبر سال گذشته اجرایی شده است پایان دهد.

پس از ماه‌ها بحران، چهره سیاسی جدید اسپانیا، امیدواری در مورد نزدیکی میان مادرید و جدایی طلبان کاتالونیا را به همراه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار