مسئول ستاد اقامه نماز جمعه مهریز گفت: ستاد اقامه نماز جمعه مهریز برگزیده ستاد اقامه نماز جمعه در استان یزد شد.

سید هدایت بنی فاطمه  مسئول ستاد اقامه نماز جمعه مهریزدر گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس ستاد اقامه نماز جمعه  از سوی  امام راحل (ره) در  مردادماه، برنامه‌های این ستاد را تشریح کرد.

 بنی فاطمه که در یک سال گذشته مسئول این ستاد بوده است گفت: این ستاد در سال ۹۶ شروع به کار کرد و با اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع و همچنین به دلیل رضایت و نگاه مثبت مردم از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد، به عنوان ستاد برتر استان انتخاب شد.

وی افزود: با این وجود، مسجد ولیعصر که محل برگزاری نماز جمعه است به دلیل عدم امکانات کافی و سیستم گرمایشی و سرمایشی نامناسب و مجهز نبودن پارکینگ یک عقب ماندگی حاد دارد؛ به همین سبب قرار است با همکاری کارشناسان معماری اسلامی، طراحی جدید این مسجد به صورت یک مجموعه فرهنگی و مذهبی و در طبقه‌های مختلف انجام گیرد.

این مسئول از دیگر برنامه‌های در دست اجرای این ستاد نام برد و عنوان کرد: مهد آدینه که در روز‌های جمعه در کنار محل برگزاری نماز جمعه با اجرای برنامه‌های متنوع مذهبی و معنوی از سوی  مربیان مجرب از فرزندان نمازگزاران نگهداری می‌کند، قرار است در طول هفته نیز پابرجا باشد.

بنی فاطمه همچنین ادامه داد: در راستای بیانات مقام معظم رهبری و ترویج فرهنگ خودکفایی و اقتصاد مقاومتی گفت: توانستیم با برگزاری بازارچه اقتصاد مقاومتی با هدف ایجاد اشتغال برای بانوان خانه دار آنها می توانند محصولات  خورا بدون واسطه و مستقیم عرضه  کنند.

لازم به ذکر است: بازارچه اقتصاد مقاومتی طی یک سال گذشته در این مکان دایر است.

وی از برپایی ایستگاه پزشکی و مشاوره و روان شناسی در این مکان در آینده نزدیک یاد کرد و گفت: می‌توان از این ظرفیت‌ها در کنار برپایی نماز سیاسی- عبادی جمعه بهره برد و امیدواریم مردم مانند قبل ما را در اجرای این برنامه‌های فرهنگی و مذهبی همراهی کنند.

مسئول ستاد اقامه نماز جمعه مهریز درخصوص توسعه مسجد ولیعصر و تبدیل آن به مجموعه فرهنگی و مذهبی ولیعصر تصریح کرد: به سبب حضور پرشور مردم مومن مهریز، فراهم کردن امکانات و زیرساخت‌های لازم و توسعه این مسجد از ضروریات است.

در حال حاضر این مسجد حدود ۱۴ هزار و پانصد متر مربع مساحت دارد و قرار است این مقدار برای ایجاد پارکینگ مجهز، سرویس بهداشتی جدید، فضای سبز کافی و دیگر امکانات در چند طبقه، به ۲۰ هزارت متر مربع افزایش یابد.

بنی فاطمه ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های ستاد اقامه نماز جمعه مهریز، موضوع احداث مصلای بزرگ مهریز است و برای احداث این مصلا، قریب به ۶۰ هکتار زمین از سوی خیرین تهیه شده است و تحویل این ستاد گردیده است و با بهبود اوضاع اقتصادی و تامین اعتبار لازم، ساخت و تکمیل این مجموعه نیز آغاز می‌گردد.

انتهای پیام/ی

ستاد اقامه نماز جمعه مهریز مقام نخست استان یزد را کسب کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار