پایان کار ساختمانی با هدف تسریع در پاسخگویی به ارباب رجوع، تک برگی و ایمن شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛   قلی نژاد، مدیر اداره آمار و فناوری اطلاعات شهرداری بیرجند گفت: هریک از این اوراق تک برگ دارای کدهای سیستمی منحصر بفرد است که علاوه بر افزایش امنیت از جعل کردن آن جلوگیری می کند.


وی با بیان اینکه در دفترچه ها، متون، به صورت دستی و در پایانکار تک برگی به صورت سیستمی با احتمال خطای نزدیک به صفر درج می شود، افزود: در این تک برگها خطوط امنیتی به رنگ نارنجی که با اشعه ماورای بنفش و نورخورشید قابل رویت است در تمام زمینه و حاشیه سند طراحی شده است.

همچنین اشکالی مانند "پنجره های قلعه" و " شهرداری بیرجند" روی سندهای تک برگی تعبیه شده است که با اشعه ماورای بنفش و نور خورشید، قرمز و پررنگ می شوند که پس از قطع نور خورشید یا اشعه ماورای بنفش( لامپ UV) به حالت عادی برمی گردند و این اشکال با این ویژگی در سندهای جعلی قابل کپی نیست.


وی گفت: طراحی امنیتی زمینه هر دو روی سند با 130 مدل متداخل متفاوت و طرح زمینه اصلی برگه با استفاده از خطوط میکرونی، امکان جعل آن را به صفر رسانده است.


مدیراداره آمار و فناوری اطلاعات شهرداری بیرجند از امکان بررسی صحت پایانکارهای تک برگی هم خبرداد و افزود: صحت پایانکار تک برگی توسط مالکان از طریق درج QR code در سایت خدمات شهروندان شهرداری بیرجند به آدرس esup.birjand.ir قابل استعلام است.

پیش از این پروانه های ساختمانی نیز تک برگی شده بود.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: شهرداری ، ساختمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.